Понад мільярд гривень. Саме стільки столична міська влада витратить на ремонт доріг у місті до кінця року. Дороги справді ремонтують. Змінили опорну частину мосту і світло сучасне встановили, ще й замість звичайного асфальту поклали асфальтобетон. А він має служити понад 10 років.

Закупівлі капітальних ремонтів "Київавтодор" проводяться через портал "Прозоро", до якого громадськість має доступ і може відслідковувати всі проведені закупівлі,
– ділиться заступник начальника відділу експлуатації мостів "Київавтодору" Михайло Деренько.

Читайте також:Євроколію Київ – Одеса та автобан Львів – Чоп можуть невдовзі збудувати в Україні, – заява міністра

Однак, навіть, якщо все у договорі прозоро і зрозуміло, це не означає, що корупцію подолали.

Існують випадки коли кладеться менший, ніж передбачений проектною документацією шар щебеню, або інших матеріалів, а якщо це помножити на площу цих доріг, то виходять дуже великі суми які фактично розкрадаються,
– говорить детектив НАБУ Олександр.

Перед тим, як почати роботи, виконавець пише "план". У ньому – всі деталі будівництва або ремонту. Після того, як все зробили, державний замовник складає акт виконаних робіт. Не завжди плани ремонту відповідають акту виконаних робіт, якщо плани грандіозні, а ремонт мінімальний, значить різниця пішла в кишені.

Тобто схема розкрадання виглядає так. В акті виконаних робіт державний замовник прописує більший обсяг робіт, ніж фактично виконав підрядник. Сплачує за повний обсяг замовлення. Аби забрати собі "зекономлені" корупційні кошти їх треба перевести у готівку. Для цього створюється одна або декілька фіктивних фірм. Їм гроші сплачують за послуги, які насправді вони не надавали.

Мета цієї операції одна, перевести безготівкові кошти в готівку, адже готівку дуже важко відстежити, готівку можна передавати посадовцям в якості хабарів, готівку можна розподіляти між учасниками злочинної схеми,
– розповідає детектив НАБУ Олександр.

Читайте також: Через Карпати збудують міжнародну автомагістраль: Омелян підписав меморандум

У квітні цього року НАБУ відкрило кілька проваджень щодо злочинів у дорожній сфері. Слідство триває. Про результати говорити поки не можуть. Та цю схему використовують не лише на будівництвах та ремонтах доріг, а й інших об'єктах інфраструктури. Так в серпні цього року НАБУ заарештувало 7 фігурантів розкрадання коштів на будівництві проекту "Стіна". Там, за версією слідства діяла саме така схема.

Справу про розкрадання коштів "Стіни" вже передали до суду. Якщо слідству вдасться довести винуватість посадовців їм загрожує до 12 років в'язниці. І звісно, якщо суд ухвалить справедливе рішення щодо поки цього єдиного масштабного викриття розкрадання державних коштів на будівництвах.