Стан доріг впливає на економіку та ділову активність. Наприклад, Уряд любить пишатись успіхами України в аграрній галузі, а самі аграрії стверджують, що логістика і дороги – основний фактор, який стримує їх розвиток.
Читайте також: Мораторій перевірки бізнесу в Україні: як пожирають приватну ініціативу
Вартість доставки підприємці включають у ціну товарів, тому на ціни продуктів в супермаркеті впливатиме не лише інфляція, а і здорожчання доставки з ремонтами машин. По факту, ми оплачуємо за кожне втрачене при доставці товарів колесо та за кожну яму на дорозі з власної кишені. Одні отримують величезні корупційні прибутки, а мільйони людей за це платять щодня.
В свій час в Америці побудували систему швидкісних трас Interstate по яких при швидкості 125 км/год можна проїхати країну без зупинки. Витратили мільярди доларів, а вигоди отримали на трильйони, в 16 разів більше, бо знизилась аварійність, знизилась вартість транспортування і через це знизились роздрібні ціни.
Читайте також: Наслідки реформ: які проблеми створює відсутність Державної митної служби
Мережа доріг об’єднала американську економіку в один організм. А що ж у нас? У нас атракціон – американські гірки на дорогах з ямковим ремонтом, ці ями ми щороку бачимо, щороку знову їх ремонтують, і кожної весни цей ремонт сходить зі снігом.
За останні 3 роки фінансування на поліцію збільшили у 2,5 раза – було 18 мільярдів гривень, стало 46 мільярдів гривень, на СБУ – майже в 2 рази. Було 3 мільярди гривень – стало 6 мільярдів гривень, а фінансування на утримання доріг збільшили лише на третину – було 8 мільярдів, стало 10,6 мільярда гривень.
На думку Уряду у 2014-2017 роках важливіше було фінансувати розбудову поліцейської держави, а не інфраструктурні проекти, хоча постійно чуємо від влади про захист бізнесу і турботу про українця.
У 2018 році у нас є Дорожній фонд, і в ньому передбачена рекордна сума – понад 30 мільярдів гривень. Однак українці поки що не відчули на собі ефекту від його роботи та не передбачили тисячі кілометрів збудованих Урядом доріг державного значення. Результат не буде інакшим, поки в моді ямковий ремонт, поки не почнуть вирішувати проблему системно, поки не почнуть садити тих, хто наживається на тендерах і не слідкує за якістю.
Розбиті дороги України
Минулого року на ямковий ремонт потратили 3 мільярди гривень, прозвітували радісно про ліквідацію 86% ям, а по факту просто розмазали мільярди гривень по асфальту, бо зараз напевно тих самих 80% доріг не придатні для нормального пересування.
Жахливий стан доріг в Україні
Це замкнуте коло: грошей на фінансування доріг не достатньо, але більшість коштів витрачається на ямковий ремонт, його результат зникає через кілька місяців і чиновники повторюють це щороку. Але найгірше те, що ніхто не несе відповідальності.
Перше, що варто нам зробити – припинити імітацію ремонту дорожнього покриття та забути про щорічний ямковий ремонт одних і тих самих ділянок. Друге – припинити корупцію в автодорах та проведення тендерів "під одного гравця" з відкатами чиновникам. Кожна копійка з закладених в бюджеті цього року на службу автомобільних доріг 38 мільярдів гривень має піти саме на якісний ремонт дорожнього покриття, а не в кишені корупціонерів. Третє – важливо добитися кількох показових посадок винних в розкраданні таких коштів.
Дорога біля Мукачево
Невже влада не розуміє, що без гарних доріг не зростатиме ділова активність, через це страждатимуть і люди, і економіка та нарешті просто не можливо забезпечити єдність нашого економічного організму.