Про те, як це було, розповів ексрадник голови ОДА Юрій Голик, пише РБК-Україна.
За словами Голика, у 2015 році команда ОДА поставила собі чіткі показники ефективності. А для того, щоб зрозуміти потреби громад, вона двічі на тиждень їздила в райони й спілкувалася з місцевими жителями. Як виявилося, у багатьох селах не було елементарного водопостачання, дороги ніколи не ремонтувалися, а школи нагадували бараки.
"21 століття, а за 50 кілометрів від Дніпра немає води й бабуся 80 років змушена в колодязі набирати. Нема каналізації... Ми говоримо: "Окей, покажіть нам дитячий сад або школу куди ви дітей водите". А школи та садки схожі на барак. При цьому на просте запитання про те, де там туалет, звучить відповідь: а ось там за рогом, метрів 20", – згадав він в інтерв’ю Максиму Бахматову.
Команда ОДА урізала непотрібні витрати і створила бюджет розвитку, з якого максимальну кількість коштів направляли на інфраструктуру. Одним з найуспішніших проєктів, відзначає Голик, був ремонт 500 доріг в малих населених пунктах.
Зробити дорогу в селі з населенням в 1000 осіб – це непопулярно. Простіше зробити дорогу в умовному Нікополі, в якому живе 150 тисяч осіб. Більше людей побачать роботу. Але ми вважали, що села повинні розвиватися, і якщо ми не хочемо, щоб там на вікнах з'являлися забиті дошки, потрібно повертати життя в села,
– розповів ексрадник голови ОДА.
За 4 роки реконструювали близько 40 шкіл і 70 дитячих садків, створивши сучасні освітні простори. В результаті по школах виріс бал оцінок.
"Я бачив очі дітей, які ходять в стару школу і в нову школу. Я бачив, як змінюється життя, коли є дорога в село і немає дороги в село. Це абсолютно різні історії", – зазначив Голик.
Раніше він опублікував статистику використання коштів Дорожнього фонду обласними державними адміністраціями. Серед лідерів опинилися Дніпропетровська, Харківська та Вінницька області, а аутсайдерами стали Чернівецька, Волинська та Тернопільська ОДА.