Про причини цього розповідає 24 Канал з посиланням на TikTok-блог "Капітан Стів", де пілот-ветеран ділиться новинами авіації. Повірте, ви здивуєтеся правилу, написаному кров'ю.
Читайте також Еліта Голлівуду теж "купилася": чим особливе місце в Італії, де туристам продають навіть повітря
Чому вікна у літаках завжди округлої форми
У вірусному відео, яке зібрало понад 2,3 мільйона переглядів, капітан Стів поділився зі своїми підписниками захопливою історією з 1950-х років.
Під час нещодавньої дискусії експерт підкреслив, що 70 років тому літаки будували з квадратними вікнами. Однак, незабаром стало очевидно, що ця форма, яка зазвичай використовується в житловій архітектурі, принципово не підходить для авіації.
Відповідь дав пілот-ветеран: дивіться відео
В епоху, коли авіалайнери почали літати на безпрецедентних швидкостях, поєднання підвищеної швидкості та значних перепадів тиску на великих висотах призвело до значного навантаження на віконні конструкції. Це підвищене навантаження виявило вразливі місця, особливо в кутах квадратних ілюмінаторів, що в кінцевому підсумку призвело до трагічних інцидентів.
Вони втратили кілька літаків у повітрі. Літаки буквально розпалися, тому що у квадратних вікнах з'являлися невеликі тріщини прямо на краях, і якщо достатньо цих тонюсіньких тріщин утворилося через навантаження на планер від тиску, планер фактично розпадався на частини,
– пояснив "Капітан Стів".
Ці трагедії змусили авіаконструкторів переосмислити підходи до проєктування вікон у літаках. Зрештою з'ясувалося, що круглі вікна не створюють тих проблем, які виникають у квадратних вікон – вони міцніші й не тріскаються. І відтоді ніколи не було проблем.