Схема №3. Зміна року випуску та об’єму двигуна, неіснуючі пошкодження та несправності, країна походження, модифікації, опції.
Період існування схеми: постійно.
Як працює схема
1. Зміна модифікації
Ввозиться автомобіль, наприклад Range Rover, декларується митна вартість виходячи з базової версії цієї моделі – $60 000.
Відповідно до розшифрування VIN-коду програмним продуктом CARFAX Vehicle History Reports автомобіль Range Rover із заданим номером кузова є версією Range Rover Supercharged. Це значно дорожча модель з додатковою комплектацією та кращими технічними рішеннями, і митна вартість Range Rover 4,2 Supercharged має становити $83 500
Відтак імпортер зекономив на миті і ПДВ шляхом заниження митної вартості близько $10 000.
2. Зміна року випуску
Ввозиться автомобіль BMW Z4, у документах зазначено, що автомобіль бувший у використанні, 2007 року випуску. За VIN-кодом за допомогою наявного програмного продукту рік виготовлення автомобіля було неможливо визначити, тому рік виготовлення був погоджений (вже при фактичній перевірці було встановлено справжні рік випуску - 2004).
Зиск в тому, що на автомобілі віком понад 5 років акциз був набагато більший, ніж на ті, що мали до 5 років. Імпортер, заявивши неправдиві відомості та підробивши документи, отримував значну економію на акцизі.
3. Зміна країни походження (призначення для використання)
BMW X5 з двигуном 4,8 літри походженням з Європи мав коштувати $ 58 000, у той час як такий самий американської збірки $47 000.
Maserati Quattroporte 4,2, виготовлена для ринку США вартує $98 000, така сама для Європи – $129 000.
Змінюючи дані про країну походження імпортер може суттєво занизити митну вартість авто та зекономити на податках.
4. Ввезення під виглядом таких, що не були на реєстрації
Згідно з законодавством України транспортними засобами, що використовувалися, є ті, на які видавалися реєстраційні номери (не транзитні, не разові).
З метою уникнення сплати шаленого акцизу за ввезення автомобіля, що був у використанні, йому надавався вигляд нового (показання одометру змінювалися). Крім того, підроблялися документи про відсутність реєстрації авто за кордоном.
Ця схема доволі ефективно працювала по американських автомобілях, оскільки в США система реєстрації (взяття на облік) відрізняється від європейської, і української зокрема. Там інформація щодо реєстрації знаходиться в базі даних і дорожня поліція має до неї доступ, оскільки кожна поліцейська машина обладнана комп’ютером. На прохання власника йому може бути видана довідка (на папері, що самокопіюється), заповнена офіцером від руки.
Отже вказавши (підробивши) в документах, що авто є новим (не видавалися номери) можна суттєво зекономити на акцизі. Зиск очевидний: умовно - при об'ємі двигуна 2,2 літра з нового - це €3 300, з б\в - €4 400 акцизу, плюс економія на ПДВ.
5. Неіснуючі пошкодження та несправності
З метою зменшення митної вартості застосовувалися певні хитрощі для зниження його вартості, наприклад, для авто, що були у використанні – вказувалось пошкодження лакофарбового покриття, пошкодження від ДТП, надмірна шумність двигуна, забруднення салону.
Крім того, масовий наплив іномарок спостерігався після стихійних лих: американських авто після урагану "Катрина", європейських – після розливу Рейна.
Для нових авто були характерні "пошкодження" під час транспортування в контейнерах та на автомобілевозах: пошкодження скла, крил, дверей, бамперів.
Звісно, що переважна частина цих пошкоджень існувала лише на папері. Підробивши документи та вступивши в протиправну змову з корумпованим митником, можна істотно зекономити на миті і ПДВ шляхом заниження митної вартості.
Дізнатись про інші схеми:
Схема №1. Викуп після конфіскації