Автор зазначає, що інформація про напружену ситуацію на ринку у зв'язку з масованим вивозом бензину в Росію, зниженням поставок з Білорусі отримала місцями несподіваний ефект. Зазвучали звинувачення у нагнітанні паніки серед споживачів і навіть в медіа-підготовці ринку до підвищення цін.

"На піку сезонного споживання палива можна зрозуміти і прийняти все, але тільки не загрозу нестачі ресурсу ", - пише Куюн.

На думку експерта, можна впевнено говорити про те, що дефіцит нафтопродуктів вже зробив свій вплив, нехай і не таке очевидне, як зупинка заправок: "Думаю, саме через невизначеність з ресурсом на місяць змістилося зниження цін, якого багато аналітиків очікували ще наприкінці травня. Як знижувати ціни і провокувати збільшення продажів, якщо не знаєш, де взяти товар? Початок зниження в кінці червня говорить про те, що ринок знайшов вихід із ресурсного глухого кута".

"Другий місяць поспіль реальний попит з боку українських контрагентів складає близько 70 тис. тонн, або вдвічі більше, ніж було заплановано на травень і червень за довгостроковими угодами", - розповідає про український ажіотаж представник литовського концерну "Орлен Летува". Він прогнозує, що в червні його компанія продублює травневий рекорд поставок в обсязі 50 тис. тонн.

Куюн вважає, що події травня і червня стали хорошим іспитом для ринку і уроком для його кураторів в уряді: "Тим більше, що проблеми, швидше за все, не закінчилися. Криза в Росії перейшла в приховану фазу, паніки немає, але РФ почала завозити паливо звідки тільки можливо. Відсутність офіційної інформації змушує припустити, що "Лінік" продовжить значні відвантаження бензину в РФ".