За таких обставин автовласники все активніше переходять на альтернативне пальне.
“Що стиснений, що розріджений природний газ є досить перспективним пальним в Україні, і ми очікуємо росту на ринку цього пального мінімум на 30-40%. За різними оцінками на даний момент в Україні переобладнано від 10 до 15% транспортних засобів на альтернативні види пального, такі як стиснений природний газ та розріджений природній газ”, - каже президент Асоціації "Газові трейдери України" Роман Сторожев.
Газове пальне значно дешевше за бензин. Незважаючи на те, що витрати газу трохи вищі за споживання традиційного палива: приблизно на 15%, економія все-таки відчутна, особливо при великих пробігах автомобіля.
“3,5 гривні на літрі ми просто економимо. Знову ж таки з врахуванням того, що вже підвищений розхід. Але не можна казати, що все так добре. Розріджений газ – це також продукт, продукт змішання. І від пропорцій вмісту в ньому і співвідношення пропан-бутану серйозно залежить його якість”, - каже президент Об'єднання ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук.
Проте попри привабливі перспективи перехід на газ допоки не можна назвати масовим. Дехто побоюється, що автіка на газу може вибухнути. Натомість експерти спростовують цей міф. За їхніми словами, машини, які працюють на газу, навіть безпечніші за свої бензинові аналоги.
“Важче домогтися того, щоби газовий автомобіль спалахнув, аніж бензиновий. Тому що концентрація парів газу в повітрі, вона повинна бути більша, ніж концентрація парів бензину”, - каже директор "АВТОГАЗ глобал" Михайло Яковенко.
Разом з тим, за словами фахівців, перехід на газове пальне має і низку своїх недоліків. Зокрема, водіям доведеться частіше міняти повітряний фільтр. Крім того, сповільнюється розгін машини, максимальна швидкість може знизитися на 10%. Проти переходу на газ свідчить і нерозвинена мережа газових заправних станцій в країні, у порівнянні з традиційними АЗС. Крім того водіїв відлякує висока вартість якісної газової апаратури.
“В серпні планується підвищення цін на бензин. Звичайно, всі виробники газобалонного обладнання і всі постачальники цю тенденцію знають, і буде знову ж таки підвищення цін. Що стосується сьогодні, то в нас по Україні різні ціни на встановлення. Наприклад, стандартний автомобіль 4 циліндра, в залежності від обладнання, від бюджетної віп-версії, починаючи від 5 тисяч гривень в різних регіонах, закінчуючи 6,5 тисяч”, - каже Степан Ашрафьян.
Як відомо, у амбітних планах прем’єр-міністра Миколи Азаров уже через 10 років видобувати з власних родовищ до 7-8 млн. тонн нафти на рік. За таких умов при споживанні на рівні 20 млн. т на рік держава забезпечить себе власною сировиною щонайменше на третину. І зможе розраховувати на вплив на формування ціни нафти усередині країни. Правда, ніхто не гарантує, що нафтопродукти при цьому будуть дешевими.