Крім того, завдяки діям комітету споживачі змогли заощадити на соціально важливих ринках майже 500 млн грн. Як повідомив в.о. голови АМКУ Рафаель Кузьмін, це є рекордом з часу заснування відомства. Втім, норми вільної конкуренції порушував не тільки приватний сектор, а й структури державної влади. Значну частину порушень зафіксували і в держорганах, що надають адміністративні послуги.
“Ми дійшли до сільрад. Бо сільради встановлюють адмінпослуги. Крім того, сільради встановлюють інші платні послуги, завуальовані під адмінпослуги”, - каже в.о. голови АМКУ Рафаель Кузьмін.
Разом з тим, як відзначають експерти, на ринку пального зусилля Антимонопольного комітету не надто помітні. Адже один із небагатьох раніше справді конкурентних ринків сьогодні поступово монополізується. Тим часом у комітеті цього не помічають.
“Великі мережі укрупнюються. Малі покидають ринок. Є неформальний монополіст на ринку, який контролює близько 30-35% продажів. По суті це такий завуальований, замаскований монополіст”, - каже директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
У результаті, за словами експерта, після сьогоднішнього демпінгу за декілька років монополізація на ринку пального вплине не лише на ціни, а насамперед на якість продукту. А остання і без того залишає бажати кращого. Монополізація ж тільки погіршить ситуацію, попереджають фахівці.