Про це повідомила перша віцепрем'єр-міністерка економіки України Юлія Свириденко за підсумками польсько-українського енергетичного форуму у Варшаві.

Зверніть увагу Страховка для криптотрейдера: що таке опціони та як на них заробити

Після того, як ворог планомірно атакував паливну інфраструктуру нашої країни, знищивши Кременчуцький НПЗ та низку великих нафтобаз, питання постачання пального набуло оперативного та предметного вирішення.

Юлія Свириденко

Віцепрем'єр-міністерка економіки України

Поставки зростуть

Польща здатна забезпечити надходження понад 200 тисяч тонн пального щомісяця до України. А у квітні цей обсяг склав всього 60 тисяч тонн.

На форумі зустрілися представники польського та українського бізнесу, а також логістичні підприємства і компанії, які керують паливною інфраструктурою. Разом вони напрацювали рішення, які дозволять збільшити об'єми поставок найближчим часом, переконує Свириденко.

Важливо, що йдеться не про те, щоб Польща постачала нам своє пальне, а була великим транзитером для нас. Так, очікують, що пальне надходитиме від:

  • США;
  • регіону Амстердам-Роттердам-Антверпен (АРА);
  • Німеччини;
  • скандинавських країн;
  • балтійських країн.

При цьому його доставлятимуть комбінованими видами транспорту та завозитимуть до України через польський кордон.

Польсько-український енергетичний форум
Польсько-український енергетичний форум / Фото з фейсбуку Юлії Свириденко

Перші домовленості

Україна вже отримала підтвердження від однієї з провідних польських компаній PERN SA щодо додаткових потужностей. А також синхронізувала графіки українських та польських залізниць, щоб постачати пальне ефективніше та швидше.

Тож очікуємо, що вже найближчим часом паливні ресурси доставлятимуться швидше, а на українських заправках зникнуть черги,
– запевнила Свириденко.

Дефіцит пального: коротко

  • Україна була змушена переорієнтуватися повністю на західний ринок пального з сухопутними шляхами постачання.
  • Погіршили ситуацію обстріли Кременчуцького нафтопереробного заводу та десятків нафтобаз в Україні.
  • Також нафтотрейдери не завозили пальне, оскільки через держрегулювання собівартість була вищою за дозволену роздрібну ціну. Та й були проблеми із логістикою з Європи.
  • Через це великі мережі АЗС ввели обмеження по обсягу пального, яке можна заправити в один бак.
  • Згодом уряд збільшив граничні ціни на пальне. Наразі шукають логістичні рішення, як збільшити обсяги поставок.

Вас це може зацікавити – Україна може отримати заморожені російські активи: дивіться відео