Школи насправді погано пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами. Про це свідчать дані Моніторингової місії ООН з прав людини в Україні щодо впливу пандемії COVID-19 на людей з інвалідністю.
Цікаво Скільки школярів захворіли на COVID-19 і коли переходити на дистанційне навчання: дані МОЗ
Зокрема, через карантин припинили надавати багато спеціалізованих послуг підтримки для дітей з інвалідністю в інклюзивних загальноосвітніх школах.
Так, у навчанні учням допомогли уроки-онлайн, які транслювали по національному телебаченню. Проте переклад уроків жестовою мовою надавався тільки в онлайн-режимі. Також заняття не адаптували для дітей з іншими освітніми потребами.
Відомо, що щонайменше 85% дітей з інвалідністю через карантин навчаються вдома або не здобувають освіту взагалі.
Від зупинення очного навчання найбільше постраждали діти з інтелектуальними та психосоціальними порушеннями. І батькам, і вчителям бракувало методичних матеріалів, щоб адаптувати онлайн-уроки для дітей з ООП.
Окрім того, велика кількість дітей з інвалідністю проживають у малозабезпечених сім’ях, у яких часто навіть немає необхідної техніки для дистанційного навчання.
Автори звіту зазначають, що на навчання для дітей з розладами аутистичного спектра дуже вплинули стрес і емоційні страждання, спричинені карантином та ізоляцією.