Вже п’ять років поспіль в Україні проходить найпрестижніша національна вчительська премія Global Teacher Prize Ukraine, де нагороджують найталановитіших педагогів країни. Цього року вперше з’явилася нова номінація для вчителів з прифронтової зони.
До теми Троє українських учителів стали лауреатами премії Global Teacher Award 2021: імена
Наразі обрали 10 фіналістів. Переможця у номінації “Учитель прифронтової зони” винагородять освітньою подорожжю.
Топ-10 педагогів у номінації "Вчитель прифронтової зони"
Тетяна Глебова
Це вчителька зарубіжної та української літератур, української мови з Маріупольської школи № 15 у Донецькій області.
Педагогиня вважає, що впровадження концепції “громадянства світу” у школі потрібно розпочинати з маленьких, але дієво-практичних кроків, коли учні зможуть застосувати свої знання та вміння на практиці.
Елла Даниліна
Це класна керівниця та вчителька мистецтв, технології і трудового навчання з школи № 13 міста Українськ (Донецька область).
За її словами, культурно-етнографічна частина формується через ознайомлення учнів з культурними надбаннями народів світу, зокрема, українського народу.
Ірина Жукова
Це вчителька зарубіжної та української літератури, української мови з Темрюцької школи Донецької області.
“На своїх уроках багато уваги приділяю і нáскрізним змістовим лініям: "Екологічна безпека та сталий розвиток", "Громадянська відповідальність", "Здоров’я і безпека", "Підприємливість і фінансова грамотність", – каже педагогиня.
Геннадій Іванченко
Вчитель викладає захист Вітчизни та фізкультуру у Маріупольській школі № 56 на Донеччині.
Геннадій у місті Маріуполі має групу пластунів, з якими мріє помандрувати країнами Європи та показати їм світ, щоб вони відчули себе частиною світового співтовариства та побачили розмаїття нашого світу,.
Хочу, щоб діти зрозуміли, що світ потужний і в той же час крихкий та беззахисний, що ми – єдина спільнота, хоча розділена кордонами і тимчасовими труднощами – перешкодами,
– розповідає вчитель.
Олена Сєдакова
Це вчителька початкових класів у школі № 8 військово-цивільної адміністрації у Торецьку Донецької області.
Педагогиня вважає, що з батьками та учнями треба будувати відносини на взаємній повазі та діалозі. Особливу увагу вона приділяє вихованню відповідальності як за свої вчинки, так і за добробут своєї держави.
Наталя Сковородкіна
Це вчителька англійської мови (початкова школа) та зарубіжної літератури у Білозерській школі № 18 на Донеччині.
"Головне – виховувати дітей хорошими громадянами, які усвідомлюють власну роль і значення в житті суспільства, є патріотами, вміють діяти відповідно до власних переконань і цінностей", – заявляє вона.
Маргарита Сорока
Це вчителька початкових класів у Лисичанській школі № 5 Лисичанської на Луганщині.
За її словами, концепція, перш за все, повинна ґрунтуватися на повазі та усвідомленні власних потреб. Дитина має із самого малечку розуміти і відчувати себе. Адже сприйняття інших та приналежності – це проєкція власного бачення й ставлення.
Людмила Ткаченко
Це вчителька української мови та літератури з Курахівського професійного ліцею в Донецькій області.
Педагогиня розробила інтегрований урок “Виховання громадянина на матеріалах "Листів до сина В. О. Сухомлинського". Серед цілей уроку – виховувати почуття краси, духовності, патріотизму та навчити бути справжнім громадянином своєї країни.
Тамара Уманська
Це вчителька зарубіжної та української літератур, української мови у Кремінському ліцеї № 5 в Луганської області.
Педагогиня каже, що навколо стільки різноманітних людей з різними проблемами, що потрібно навчити дитину примирятися із цим, уміти жити в соціумі та навчатися цінувати себе та інших. Вона завжди хвалить учнів за особистісні здобутки.
Анастасія Ярова
Це вчителька англійської мови з Маріупольської школи № 51 в Донецькій області. Її школа розташована майже на краю міста у приватному секторі (всього за 3 кілометри до кордону розмежування), і багато учнів належать до вразливих соціальних груп, але вона добилася допомоги.
"Завдяки участі у грантових проєктах та програмах на уроках кожен учень тепер має свій смартфон для інтерактивного навчання. Починаючи вже з 1 класу стало можливо впроваджувати STEM-підходи", – додала вона.
До теми Український вчитель Олександр Жук отримав міжнародну педагогічну нагороду
Партнер номінації та співзасновник компанії Deltahost Дмитро Земляний розповів, що вони отримали близько сотні історій неймовірних вчителів зі Сходу.
Вони – герої, адже боротьба йде не лише на фронті. Вона йде в першу чергу за світогляд поколінь. І наше завдання – їм допомогти. Саме тому Deltahost виділяє 300 000 гривень на технологізацію 10 шкіл із прифронтової зони,
– сказав він.
Додамо, що амбасадором номінації став відомий український письменник Сергій Жадан. Не секрет, що письменник регулярно їздить на Схід та відвідує прифронтові школи.
"За сім років війни я спілкувався з багатьма педагогами, які не кинули свої школи й дітей, і в складних умовах продовжують роботу. Вчителі прифронтової зони заслуговують на особливу увагу та повагу, оскільки саме від них залежить, наскільки діти будуть відчувати свою країну", – вважає Жадан.
Переможця номінації 2 жовтня на урочистій церемонії оголосить письменник Сергій Жадан.
Що відомо про премію Global Teacher Prize
Міжнародну премію у 2014 році заснував арабський мільярдер Санні Варкі. Водночас в Україні така національна премія вручається з 2017 року.Це такий собі учительський "Оскар" – можливість для кожного шкільного вчителя не тільки позмагатися за грошову винагороду, а й отримати визнання.