Вказані судна зайшли до портів Великої Одеси під завантаження чавуном, рудою, металом та іншим незерновим вантажем, проте не встигли вийти внаслідок повномасштабного вторгнення і не мали можливості скористатися "зерновим коридором" через характер вантажу на борту.

До теми Зерновий коридор працює: з портів Одещини вийшло вже 2 судна з українською пшеницею

Питання клієнтів, щодо яких фахівці Одеського офісу "Ілляшев та Партнери" надавали консультації, стосувалися здебільшого правомірності та обґрунтованості заяв судновласників про абандон (визнання суден такими, що зазнали повної конструктивної загибелі) згідно з Законом про морське страхування 1906 року (Marine Insurance Act) Об’єднаного Королівства, а також передбачених українським правом механізмів примусового розвантаження суден без згоди cargo interests (фрахтувальників/ вантажовідправників/ вантажовласників/ вантажоотримувачів). Зокрема, фахівці розробляли механізми застосування заходів забезпечення позову на підтримку арбітражу в London Maritime Arbitrators Association за застосовним англійським правом.

Позиція судновласників заблокованих в портах Великої Одеси суден полягала в тому, що судна зазнали конструктивної загибелі, адже повністю втрачена можливість вільного володіння і користування суднами внаслідок воєнних ризиків. До того ж, малоймовірно, що буде можливість відновити таке володіння, або вартість відновлення перевищить вартість суден. Також предметом спорів була неможливість виходу суден !зерновим коридором! у зв’язку з відмовою cargo interests погоджувати розвантаження.

Натомість – страховики наполягали, що судновласники насправді не втратили можливість вільно володіти і користуватися суднами, адже у разі заміни вантажу на продукцію АПК, вони зможуть безперешкодно вийти "зерновим коридором", проте не докладають належних зусиль для розвантаження. Врешті заблоковані судна Primus (ex Polarstar), Anna Theresa (ex Filia Glory) та Puma були звільнені і безпечно вийшли з портів Великої Одеси.

Над проєктами працювала команда Одеського офісу юридичної фірми "Ілляшев та Партнери" на чолі з радником, адвокатом Сергієм Недільком.

Нагадаємо, що після відмови російської федерації від зернової угоди Україна шукала нові можливості для виходу з чорноморських портів нашої держави суден, заблокованих з початку повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року. Станом на початок серпня 2023 року з портів Великої Одеси (Одеса, Південний та Чорноморськ) все ще не вийшли 7 з них.

10 серпня 2023 року стало відомо, що наказом навігаційного доручення ВМС ЗСУ № 6 від 08 серпня 2023 року були оголошені нові тимчасові маршрути руху цивільних суден до/з чорноморських морських портів України.

Станом на 15 вересня 2023 року тимчасовими маршрутами скористалися 5 суден, серед яких контейнеровоз Joseph Schulte, балкери Primus та Puma, які вийшли з Одеського порту, а також балкери Anna Theresa та Ocean Courtesy, яким вдалося вийти з порту Південний.