На тлі кризи економіки вітчизняні компанії все активніше освоюють просування і продаж своїх товарів та послуг онлайн. Кількість замовлень, що отримуються ними онлайн, росте навіть на фоні скорочення промислового виробництва і зниження економічної активності в цілому.

Найпопулярнішими онлайн-категоріями традиційно стали продукти та напої, а також сільське господарство. Кількість замовлень на Allbiz в цих категоріях зросла в півтора і два рази в порівнянні з підсумками 2014 року. Ці дві категорії вже кілька років очолюють топ і навряд чи упустять лідерство в наступному році. Категорії, що лідирують, порівняно з минулим роком залишилися тими ж – змінилися лише місця в трійці лідерів. Сільське господарство змогло обійти ринок одягу та взуття, піднявшись з торішнього третього місця на друге. Це свідчить про зниження активності кінцевих покупців на роздрібному ринку, з одного боку, і збільшення активності компаній b2b-сегменту з іншого.

Популярні серед покупців були також одяг і взуття, будматеріали, а також дерево і пиломатеріали. На їх частку припало близько 16% від загальної кількості онлайн-замовлень українських компаній. Також у топ-10 потрапили товари для здоров'я та краси, тара і упаковка, промисловість, авто-мото-велотехника, товари для спорту і відпочинку.

Цікаво, що всі галузі з топ-10 ринків продемонстрували суттєве зростання у порівнянні з минулим роком. Так, продукти та напої зросли на 50%, сільське господарство – на 65%, одяг і взуття – на 41%. Будматеріали додали в кількості замовлень 61%, деревина та пиломатеріали – 71%, а промисловість – 75%.

Товари для здоров'я та краси наростили кількість замовлень на 48%, авто-мото-велотехника – на 59%. Тара та упаковка також зросли на 59%, а спорт і відпочинок – на 50%.

Серед провідних категорій є відразу кілька таких, які виросли завдяки підвищенню попиту з боку закордонних замовників.

За 2015 рік експортне сальдо за заявками на Allbiz майже потроїлося. За даними ресурсу, найактивнішими країнами-партнерами України з онлайн-експорту за підсумками року стали Росія, Польща, Туреччина, Казахстан, Білорусь. Індія, Китай і Молдова. При цьому найбільшу динаміку продемонстрували Білорусь, Росія і Казахстан. Кількість замовлень з цих країн зросла на 108%, 55% і 40% відповідно.

Цікаво, що товарообіг з РФ, не дивлячись на політичний конфлікт двох країн, зростає. Втім, у зв'язку з введенням заборони на постачання української продукції, яка повинна вступити в силу з наступного року, експорт в РФ може просісти.

У цьому році також значно зріс інтерес до товарів українських компаній з боку країн ЄС. Найзначнішу динаміку продемонстрував онлайн-експорт в Німеччину, який виріс в два рази.

Основними країнами ЄС, які замовляли продукцію українських компаній онлайн в першому півріччі, стали Польща, Румунія, Греція, Болгарія та Італія. На частку перших двох припало 43% від загальної кількості замовлень з ЄС. Греція, Болгарія та Італія отримали по 8% від суми всіх інтернет-заявок. У другому півріччі в трійку лідерів увійшли Німеччина і Чехія, а Румунія і Греція опустилися на 5-е і 6-е місця відповідно. Але частка перших трьох країн у порівнянні з першим півріччям зросла з 51% до 56%.

Польща є найбільшим імпортним партнером України з країн ЄС. Наступного року аналітики Allbiz очікують сплеск експорту в Західну Європу і Північну Америку. У той же час товарообіг з нашими основними партнерами, як мінімум, збережеться на нинішньому рівні.