Серед головних завдань місії - з'ясувати причини частих землетрусів у регіоні та дослідити розломи на дні Байкалу.

Батискафи "Мир-1" та "Мир-2" спроектували у Російській академії наук у 1987 році, а сконструювали у Фінляндії. На сьогодні це одні з найдосконаліших глибоководних апаратів для океанологічних досліджень та рятувальних робіт. Вони можуть зануритися на недосяжну для більшості субмарин глибину.

”Апарати можуть занурюватися на глибину 6 тисяч метрів та працювати приблизно у 98,5% площі світового океану. Значить, більші глибини становлять всього лише 1,5% площі”, каже головний механік апаратів "Мир" Сергій Смоленський.

Науковці досліджують фауну озера, рух берегової лінії, підводні грязьові вулкани та при нагоді шукають археологічні артефакти. Під час попередніх експедицій, до слова, батискафи знайшли потяг та ящики зі зброєю часів Другої світової війни.

Окрім цього, науковці планують провести виміри газогідратів у Байкалі. Це кристалічні сполуки, які завдяки унікальній структурі в одиниці свого об'єму можуть містити до 180 об'ємів чистого газу.

Тому сьогодні гідрати називають паливом майбутнього. Для проведення робіт експедитори використовують спеціальну механічну руку. Саме завдяки їй субмарини "Мир" обрали для зйомок фільму "Титанік" у 1997 році та для дослідження затонулого підводного човна "Курськ" у 2007-му.

”Фактично, всі роботи складні: і те, що ми робили на затонулих підводних човнах, і на "Титаніку" - не менш складна робота. Це було надзвичайно складне занурення - треба розуміти, що апарат занурився, а над ним товщина криги. Психологія роботи, техніки, вона трохи змінюється”, каже командир апарату "Мир-2" Євгеній Черняєв.

Науково-дослідницька експедиція "Мири" на Байкалі" розпочалась у 2008 році. Протягом двох років батискафи шукали в озері нові види флори і фауни та занурилися у найглибше місце Байкалу - на 1600 метрів.