Що тепер буде з реформою е-декларування?
Корчак насправді знає набагато більше, ніж може сказати. Про це свідчать її напівнатяки та напівтони під час засідання. Але поки що вона або не хоче, або не може розкривати ці таємниці. Щоправда їй терміново треба визначитись із тим, чого вона хоче. В той же час, складається враження, що реалізація реформи Гройсману потрібна набагато більше, ніж Президенту (який думає, що йому дану реформу нав'язали із Заходу). З цього всього витікають два можливих варіанти подальшого розвитку подій.
Перший варіант (позитивний для українців). Якщо насправді Корчак вчора стала мішенню для биття. Але реально вона хоче бути суперреформатором, майбутньою політичною зіркою, і для цього вона повинна дійсно провести це декларування максимально прозоро.
Про всіх, хто їй заважатиме, вона розповідатиме публіці, публічно виявлятиме імена тих, хто хоче зірвати процес. Якщо вона наважиться зіграти такий варіант, то в неї може бути політичне і чиновницьке майбутнє.
У неї є реальний шанс стати зіркою масштабу великої української політики, увійти в історію, як людина, яка почала робити політику більш прозорою. Вона може стати не меншим реформатором, ніж Ека Згуладзе, Айварус Абромавічус, Макс Нефедов, Хатія Деканоїдзе. Її завдання: сьогодні дійсно зрушити з місця е-декларування і почати боротися з системою. В її компанії відразу ж з'являться і Ситник, і Холодницький, і все активісти-реформатори. Навіть якщо мастодонти української політики її підтримувати не будуть, за неї вийдуть мільйони українців.
Другий варіант (вигідний для нинішньої політичної верхівки). Існує кругова порука влади. І вона закладена самим Президентом для того, щоб завалити е-декларування, як одну з тих реформ, яку йому нав'язали на Заході. І яку в той же час дуже хоче українське населення. Але не хоче сам Порошенко, який сидить на верхівці владної вертикалі. І Корчак грає з ним разом. І вона спеціально творить такі проблеми, які просто заважають е-декларуванню запуститися. Тоді вона все робить "правильно", йде по сценарію, і від неї нічого вимагати не можна. І пропозиція Гройсмана звільнити усіх членів НАЗК – як ніколи актуальна.
Чи складно зробити працюючий сайт для е-декларування?
Технічно – ні. В Україні є десятки інтернет-магазинів, які працюють в сотні раз ефективніше, ніж сайт НАЗК. І те, що вони кажуть начебто, що там в годину перебуває 50 тисяч юзерів, які не дають сайту працювати адекватно – це неважливо. Українські інтернет-магазини отримують в десятки-сотні разів більше навантаження. І більшість з тих сайтів, між іншим, робили саме українські програмісти за значно менші гроші.
Відповідно, твердження про перенавантаження сайту е-декларування може свідчити про наступне: немає політичної волі. Створюються спеціальні технічні перепони, які роблять те, що програма повністю не може запрацювати. А потім, додатково, ці ж політики невигідну їм реформу медійно дискредитують.
Що зараз робити українцям?
Все ж таки треба зазначити, що сама реформа пішла і рухається вперед, хоч і такими повільними темпами.
Найголовніше завдання на сьогодні для населення і громадських активістів – тиснути на владу, щоб вони не зупинялися і рухались далі. Щоб вони не змогли відмовитись від електронного декларування.
Більше того, щоб почалися реальні розслідування і реальні впровадження проти тих чиновників, які знищували український бюджет на свою користь, займалися корупцією і всіляко збагачувались за рахунок простих українців.
Читайте також: США дістали тупуваті і крадькуваті українці. Тепер за гроші треба буде боротися