На перший погляд, експериментальна установка нічим не відрізняється від звичайного навчального тренажера: водійське крісло, кермо, педалі і монітори. Родзинка в одягненому на голову випробувача шоломі. Прикріплені до нього 64 електроди пишуть магнітну електроенцефалограму - серію кривих, які відображають активність різних ділянок головного мозку.

“Головне - нам вдалось виділити сигнали, які генерують мозок водія перед гальмуванням ще до того, як він покладе ногу на гальма”, - розповідає керівник проекту Штефан Хауфе.

Система зупиняє авто на 130 мілісекунд раніше, ніж сам водій

Таким чином автоматична система почне зупиняти автомобіль на 130 мілісекунд раніше, ніж сам водій. Як результат - при швидкості 100 км/год. гальмівний шлях буде меншим на 3,6 м. А це може врятувати комусь життя.

В експерименті взяли участь 18 добровольців. Вони мали їхати, зупинятися та маневрувати за іншим автомобілем, дотримуючись дистанції 20 м. При цьому їм заборонили виїжджати на зустрічну смугу, щоб запобігти зіткненню.

“Розпочинаючи дослідження, ми сподівалися підтвердити наші знання, які здобули під час попередніх експериментів. Але ніхто не очікував, що всі добровольці пройдуть тест настільки добре”, - зазначив науковець Берлінського технологічного інституту Бенджамін Бланкерц.

“Ми знаємо, що всі дії планує мозок, зокрема і гальмування. Та результат все-одно став приємною несподіванкою - система дійсно спрацьовує швидше, ніж водій сам почне що-небудь робити”, - сказав керівник проекту Штефан Хауфе.

Процес прикріплення шолому займає 45 хвилин

Чи означає це, що невдовзі нам всім доведеться їздити з громіздкими шоломами, з яких стирчать дроти? Навряд чи.

“Кожен електрод з'єднаний з комп'ютером окремим кабелем і прикріплюється до голови за допомогою гелю. Процес підготування до тесту триває 45 хвилин. А потім випробувачу потрібно ще й голову мити. Коротше кажучи, все це поки не дуже практично. Але в майбутньому, думаю, шолом матиме форму звичайної бейсболки", - сказав керівник проекту Штефан Хауфе.

Технологію тестуватимуть на справжньому авто

Наступний крок - випробувати новинку в справжньому автомобілі. Як кажуть розробники, якщо технологію таки дозволять для масового використання, то вона увійде до комплексу "Передових систем допомоги водіям" (ADAS). Мова йде про адаптивний круїз-контроль, функцію моніторингу сліпих зон та стеження за розміткою.