Таку думку сайту "24" висловив директор Центру досліджень проблем громадянського суспільства Віталій Кулик, коментуючи особливості виборів, які відбудуться 17 липня.

За словами експерта, за винятком кількох кандидатів, на довиборах, в основному, балотуються претенденти так званого третього ешелону. Крім того, як зазначив Кулик, бюджети кампанії здебільшого маленькі. А велика кількість зареєстрованих кандидатів – 376, – це лише одна з технологій маніпуляції.

Це так звані тролі або клони, яких використовують основні кандидати для відтягування голосів в опонента,
– підкреслив він.

Щодо особливостей кампанії, то, на жаль, як зауважив експерт, традиційно використовуються різні маніпуляції і, звичайно, підкуп виборців. При цьому самі кандидати не дуже напружуються, щоб запропонувати виборцю щось цікаве і нове. Вирішальними факторами є наявність адміністративного ресурсу і фінанси.

Використовуються технології масової скупки голосів і маніпуляції на виборчих дільницях з голосами виборців. Змагання ідей креативу, візуальних образів чи програм не спостерігається. Фактично ці вибори безідейні,
– зауважив політолог.

Масовий підкуп виборців спостерігається в усіх округах. Однак, за словами Віталія Кулика, критична маса застосування не настільки тотальна, як була на парламентських чи місцевих виборах.

Кандидати купують від 2 до 6 тис голосів. Це не 20 тис. З урахуванням прогнозованої явки виборців – 35-45%, якість голосу буде дуже низька,
– зазначив він.

Однак найгірше, мабуть, те, що, як підкреслив Кулик, політична корупція проникла на електоральний рівень. І люди голосують за гречку, а не за кандидата.

Читайте також: Довибори без вибору: про особливості кампанії до Верховної Ради