Про це йдеться у матеріалі "Дзеркала тижня" "Зерноекспортна логістика: "А Президент знає? Ні, Ставніцер знає! Президент, як і всі, платить!".
Справа в тому, що вартість перевалки зерна (тобто його переміщення з вагонів на судно) в портах бере участь у формулі ціноутворення на зернові культури на усій території України для всіх учасників зернового ринку, включаючи державу, виробників-аграріїв, експортерів, тваринників , переробників.
В Україні на "глибокій воді" ціна перевалки зерна з сертифікацією і сюрвеєм декларується портовими терміналами і коштує експортерам 20-22 доларів/тонна. В Євросоюзі, до якого Україна прагне — 5,5-6,5 долара/тонна.
На більшості українських терміналів "класична" схема розрахунків за цю послугу — 3-6 доларів/тонна у гривні на рахунок українського оператора терміналу, решту 14-17 доларів/тонна — на офшорні материнські рахунки.
Результатом такого "ціноутворення" на перевалку зерна в портах є заниження закупівельних цін на зерно і, як наслідок, зменшення виручки від продажу зерна у аграріїв на суму 18-20 мільярдів гривень на рік, що дорівнює втратам АПК України від недавньої законодавчої "стрижки" спецрежиму з акумуляцією ПДВ, що викликала грудневі "аграрні бунти" незгоди під Верховною Радою і по усій території України.
Спроби незалежних операторів вийти на ринок послуг із перевалки зерна зі своїми інвестиціями у промислову і транспортну інфраструктуру наштовхуються на витончений опір стивідорского "картелю" і чиновників, що їм потурають.