Дбаючи про власне довкілля, один з основних для України ринків, впроваджує обмеження на викиди парникових газів. Це явище отримало назву вуглецевого протекціонізму, - кажуть експерти. Зовсім скоро його дію можуть відчути українські авіаперевізники.

Дмитро Бабійчук (заступник голови Державної авіаційної адміністрації): "Квота складає 85% від реального об`єму. 15% апріорі треба купувати. А ще, якщо будуть нарощуватись об`єми перевезень, потрібно на вільному ринку, якщо квоти будуть, купувати, яка ціна буде незрозуміло. Також, якщо авіакомпанія буде літати і перевикористовувати квоти - буде штрафування 100 євро за тонну."

Серйозних втрат можуть зазнати й інші галузі української економіки, кажуть фахівці. На черзі продукція хімічної, металургійної галузей та виробників цементу. За 3-5 років, в ЄС можуть бути введені вуглецеві податки на імпортну продукцію, виробництво якої супроводжується значними викидами парникових газів.

Андрій Єрмолаєв (директор Національного інституту стратегічних досліджень): "Це питання і держави, але це питання і бізнесу. Тому що наступить момент, коли цілі сектори нашої економіки просто виявляться закритими для Євросоюзу. І не тому, що не хочуть, а тому, що не конкурентні. Тут поєднуються політичні, екологічні і економічні питання."

Тетяна Тімочко (голова Всеукраїнської екологічної ліги): "Вони навчилися з цього в Європі і світі нараховувати і витягувати для себе економічні вигоди. Вони поєднали вигоди для природи і вигоду для власних економік. У нас ніхто не хоче на цю тему подумати."

В Україні поки навчилися заробляти лише на продажі квот на викид парникових газів в рамках Кіотського протоколу. У 2009-му році Україна отримала за них понад 3 мільярди гривен, однак на що вони були витрачені - невідомо. Зараз це з’ясовує Генеральна прокуратура.