Міські легенди, частково підтверджені науковими фактами, свідчать, що ті, хто зазнав удару блискавки і при цьому вижив або отримав серйозну травму головного мозку, знаходять дивовижні творчі здібності.
Команда фахівців під керівництвом професора Аллана Снайдера з Центру вивчення інтелекту при Сіднейському університеті вирішила перевірити це і провела експеримент за участю 60 фізично здорових чоловіків і жінок у віці від 18 до 38 років.
Частини піддослідних наділи гумові пов'язки, до яких підвели два електроди. Через них посилалися електричні імпульси — методом транскраніальної стимуляції постійним струмом. Сила струму становила 1,6 міліампер. Оскільки учасники були правшами, ліва скронева частка їх мозку, що відповідає за накопичені знання, придушувалася, а права — "творча" — навпаки, стимулювалася.
У цій групі 60% виконали запропоноване математичне завдання, а серед решти без пов'язок — тільки 20%. Таким чином, підтвердився теза про те, що накопичені знання можуть приводити до шаблонного мислення і заважати поглянути на проблему під іншим кутом.
Досліди з пристроєм, стимулюючим креативний підхід, проводяться протягом останнього десятиліття, говорить професор Снайдер. Проте повноцінне дослідження за участю необхідного числа досліджуваних здійснено вперше.