Про це у коментарі сайту "24" сказав директор Україно-Ізраїльського інституту стратегічних досліджень ім. Голди Меїр Альберт Фельдман.

"Він не враховує взаємовідносини всередині України з представниками етнічних меншин, деякі з них хотіли б мати громадянство тих країн, до яких вони етнічно належать – я маю на увазі українських румунів, болгар, угорців, євреїв", – відзначив Фельдман.

Друга проблема, за словами експерта, пов'язана зі взаємовідносинами України і діаспорних груп. Етнічні українці, колишні українські громадяни, пов'язують себе з Україною так чи інакше, в різних країнах. І їхня ідентифікація досить складно проходить, тому що український народ тільки формується, і ця ідентифікація визначається, в тому числі, і наявністю паспорта.

І позбавляти їх такого ідентифікаційного маркера дуже помилково з точки зору Президента і Адміністрації президента. Тому що вони багато допомагають і можуть бути драйверами компетенцій тих країн, в яких вони на даний момент перебувають. Вони можуть бути інвесторами і тими, хто колись захоче повернутися в Україну. І якщо у них буде паспорт України – це зробити їм буде набагато легше, ніж коли їх його позбавлять через факту наявності іншого громадянства,
– пояснив аналітик.

Третя проблема, за словами Фельдмана – Україні потрібно подумати про те, звідки вона отримує субвенції. Минулий рік, наприклад, приніс від українських заробітчан (частина з яких теж намагаються одержати громадянство в країні, де вони працюють) 6 мільярдів доларів – це одна з найбільших субвенцій в Україну.

"У підсумку – ці три групи виявляються під загрозою, і вони принесені в жертву ідеї, що державні чиновники не повинні мати подвійне громадянство. З цим ніхто не сперечається, але тоді це потрібно чітко визначити. І на сьогоднішній день це визначено в законі про державну службу. Але там немає покарань ніяких. Власне, в цьому законі теж покарання не прописані", – зауважив Фельдман.

Законопроект, відзначив експерт, в цілому порушує кілька конституційних норм: передбачає певне автоматичне, абсурдне з точки зору юриспруденції поняття позбавлення громадянства. Нічого не може бути автоматично, все треба довести. І ще там є дивне формулювання про насильницьке і ненасильницьке набуття громадянства. Це теж суб'єктивна характеристика. Це все робить малореальним закон, уточнив Фельдман.

Тож, за його словами, або цей законопроект буде доопрацьовано і стосуватиметься він тільки держчиновників і вищих посадових осіб, або він порушуватиме права українських громадян.

Детальніше про подвійне громадянство в контексті українських реалій читайте: Чому законопроект Порошенка треба змінити