У 90-х роках жувальна гумка була справжнім делікатесом. Запити його годилося розбавленим порошочком Yupi або Invite. А якщо раптом дістався ще й шоколадний баточник Mars, його можна було акуратно порізати ножем на 5-6 шматочків і ощасливити відповідну кількість людей. Щасливі 90-і, важкі 90-і. Час відкриттів і нових небачених продуктів.

Читайте також: Згадати Все. Цирк і циркові

Те що на заході вже давно не викликало жодного подиву в постсовку спричиняло справжній фурор. Цінність жуйок – не лише в смаку і тренуванні зубів. Це ще й фантик чи наклейка під обгорткою. Жували все, аж поки біла шумка не перетворювалась на жовту чи брудносіру. Діти на ніч приліплювали жуйки до меблів або ховали за вухом.

"Навколо жуйок був культ. Це символ 90-х. Якшо ти можеш купити жуйку – ти крутий", – розповів журналіст Богдан Буткевич.

Чавкати шоколадним батончиком із барвистої упаковки – було сексуально, його хотіли всі. Цей шок мав назви Mars, Sniсkers, MilkyWay і Bounty, слоган якої знав кожен. Про MilkyWay знали інше – цей батончик не втопиш. Обгортки й упаковки це взагалі окремий культ. Їх навіть колекціонували.

баунті
Батончик Bounty хотіли всі

"До нас приїжджали друзі з Миколаєва і вивозили від нас упаковки, пляшки, баночки з під йогурта сумками. Порожні! Навіщо? Не знаю", – дивується письменник Віталій Капранок.

Привезене з-за кордону дивувало і вражало. І це стосується не лише солодощів. Ну от приміром фрукти. Це зараз банани в кожному продуктовому. А тоді шалений делікатес. Нині звичне кожному ківі тоді багато хто їв зі шкіркою.

Маслини привіз мій дядько, кажучи, що це коштує шалених грошей. А ми спробували і думаємо: "Боже, яка гидота. Як можна таке їсти"",
– згадує ведуча 24 каналу Дар'я Кудімова.

Хоча гидотою насправді був зовсім інший новий продукт. Народ розумів – Rama – це не масло, але так легко мажеться на хліб. На підмогу господаркам з'явилися ще іншу ноу хау – бульйонні кубики. Народжена у середині 90-х та ще й українського виробництва "Мівіна" стала суперхітом серед школярів. Ці макарони навіть не запарювали і їли просто сухими, перемішуючи з приправою прямо в пачці.

рама
Rama – легендарний продукт з 90-х років

Ще один епохальний напій з 90-х – чай в гранулах не мав жодного стосунку до чаю, був солодким і діти любили споживати цей продукт сухим. На ринок заходили все нові і нові бренди. Так продавала себе Nutella, американські чіпси Pringles, газовані солодкі водички Fanta і Mirinda. Зрештою реклама перестала бути цікавою телеглядачу, а нові товари уже мало чим дивували. І ближче до 2000-их навіть голодний постовковий споживач врешті став перебірливим.

прінглс
Епохальні чіпси 90-х Pringles