Навіть сьогодні, коли польоти на літаку стали буденністю, від певних маневрів літаків перехоплює подих. Boeing 787 "Dreamliner" — це реактивний пасажирський літак, який здатен вмістити три сотні пасажирів. І він може підійматися в небо вертикально. Звісно, це лише трюк на авіашоу. Тим не менш — такі можливості вражають.

На заводі в Сіетлі збирають одні з найбільших літаків у світі. Щоб збудувати такий лайнер, потрібно не менше 5-ти тижнів. Чимало процесів автоматизовані, однак люди — досі ключовий елемент в процесі виробництва. Сьогодні такі ж фабрики працюють у десятках країн світу.

А починалось усе сто років тому. Перший літак Вільяма Боїнга — це був обтягнутий тканиною гідроплан із дерев'яним каркасом.

Вийти на промисловий рівень крихітній фірмі допомогла Перша світова війна. Американська армія замовила у Боїнга півсотні гідропланів для навчання і тренування пілотів. Після війни компанія знайшла новий вектор розвитку — тут почали проектувати поштові літаки, а згодом і перші вантажопасажирські машини.

У 30-ті корпорація уже складалась не лише з виробничих потужностей, а й кількох авіакомпаній, школи для пілотів і обслуговуючого персоналу.

В роки Другої світової війни Boeing став найбільшим виробником військової авіатехніки у світі. Працюючи в цілодобовому режимі, завод компанії виробляв по 16 літаків на добу. Цей рекорд не вдалось перевершити до нині. До слова, бомбардувальник, що скинув атомну бомбу на Хіросіму — також дітище Boeing.

У 60-ті Boeing почав освоювати нові горизонти — цього разу космічні. НАСА обрало компанію для планування першої місії на Місяць. Тут були створені проекти орбітальної станції Dyna-Soar і ракети-носія Saturn V.

Сьогодні корпорація виробляє супутники, космічні ракети, військові гелікоптери та винищувачі. Та перш за все Boeing залишається лідером цивільної авіації. І, попри жорстку конкуренцію, не збирається поступатися цим званням. Принаймні у наступні 100 років.

Читайте також: Як український Ан-178 показував піруети на престижному авіашоу: опубліковано відео