Ба більше, існує окрема група корпорацій, які діють всупереч власним гучним заявам й відновлюють свої операції на ринку країни-терористки. Про це свідчать дані дослідження Київської школи економіки (KSE) від 14 серпня.

Читайте також Виробник кави Tchibo спекався російського бізнесу

Результати дослідження

Дослідникам з KSE наразі вдалось ідентифікувати 2 396 компаній, організацій та їхніх брендів з 78 країн та 56 галузей бізнесу, що офіційно висловили свою позицію щодо діяльності на ринку росії, – близько половини з них є публічними.

Так, станом на 14 серпня, ті компанії, які вже повністю вийшли з країни-агресорки, загалом мали там:

  • 192,6 тисячі росіян персоналу;
  • 18,9 мільярда доларів річного доходу;
  • 7,7 мільярда доларів капіталу.

Тим часом компанії, які оголосили про повний вихід з країни-агресорки, але ще цього не зробили, станом на 14 серпня мають у росії:

  • 140,7 тисячі співробітників;
  • 34,1 мільярда доларів річного доходу;
  • 18,6 мільярда доларів капіталу.

При цьому корпорації, які обмежили або частково призупинили діяльність на російському ринку, мали там:

  • 158,8 тисячі працевлаштованих;
  • 63,1 мільярда доларів річного доходу;
  • 32,8 мільярда доларів капіталу.

У KSE зауважують, що на початку повномасштабного вторгнення росії в Україну динаміка згортання операцій на території країни-агресорки міжнародними компаніями різко зростала до середини березня, проте протягом останнього місяця значно знизилася.

Разом з тим близько половини досліджуваних компаній (47%) вже заявили про вихід з російського ринку, 31,2% все ще залишаються присутніми у країні-терористці, 19,9% вичікують "стабілізації" ситуації, й лише 1,9% здійснили повний вихід. Загалом з 24 лютого 1 649 компаній вже скоротили, призупинили або повністю припинили свою діяльність у росії.

До речі Питимуть бояришнік: з росії йдуть чайні бренди Lipton, Saito та Brooke Bond

Скільки компаній суперечать своїм заявам

KSE зафіксувала 59 випадків, коли компанії спершу заявляли про рішучий розрив стосунків з росією, однак зараз й надалі продовжують підтримувати продукти й зберігати часткову активність у країні-агресорці. Серед найбільших таких світових корпорацій, зокрема:

  • Alphabet;
  • Toyota;
  • Microsoft;
  • ExxonMobil.

Й хоча такий шлях властивий саме великим корпораціям, він є найменш притаманним. Водночас існують й ті компанії, які почали процес виходу з російського ринку, проте згодом відновили там свою діяльність:

  • Air Serbia – відновила польоти;
  • Claas – все ще працює у росії, публічно не розголошує інформації;
  • Continental – 1 серпня відновила роботу заводу у Калузі з виробництва шин;
  • Fujifilm – після паузи все ще рекламується у росії.

Вас може зацікавити – країни Європи все активніше розглядають заборону видачі віз росіянам: дивіться відео