Згідно з наказом, ФОПи можуть вести товарний облік у паперовій або електронній формі. Як це робити і кого стосується – читайте далі.
Зверніть увагу Папери геть: навіщо бізнесу електронний документообіг
Хто має вести товарний облік
Підприємці, які здійснюють готівкові та безготівкові розрахунки під час продажу товарів та надання послуг. Нововведення стосується:
- ФОПів на загальній системі оподаткування;
- ФОПів на Єдиному податку, які сплачують ПДВ;
- ФОПи-єдинники, які продають технічно складні побутові товари, лікарські засоби та медичні вироби, а також ювелірні вироби.
Якщо підприємець здійснює винятково безготівкові розрахунки через POS-термінал або інтернет-еквайринг, то товарний облік вести не потрібно.
Як вести облік товарних запасів
В обліку потрібно вказувати:
- найменування постачальника товару, вид, дату і номер первинного документа, що підтверджує надходження або вибуття товару;
- вартість купленого товару;
- вартість продажу цих товарів.
Первинні документи – обов'язковий додаток до обліку. Їх потрібно зберігати протягом 3 років на випадок перевірки. Вносити дані про надходження товарів необхідно до початку їхньої реалізації.
Якщо підприємець є власником кількох точок продажу, то облік необхідно вести окремо по кожній з них. У ФОПів, які тільки-но почали вести облік товарних запасів, перший запис має відображати інформацію про залишки станом на 26 листопада.
Важливо Резервне копіювання та відновлення: як бізнесу вберегтися від втрати даних
Чому це важливо
Органи контролю під час перевірки можуть попросити паперові або електронні документи, які підтверджують облік і походження товарів. На кожен товар у магазині повинен бути первинний документ. За недбале ведення обліку карають штрафом до 2 500 гривень.
ФОПи на загальній системі та єдинники-платники ПДВ вели облік і раніше, щоб правильно платити податок на прибуток і на додану вартість. Нововведення спонукатиме решту підприємців до коректного адміністрування бізнесу.