Під час опитування виявилося, що понад 73% компаній вважають ефективними для залучення клієнтів тільки онлайн-джерела. З них більше 40% отримують найбільшу кількість замовлень із торгових майданчиків, а 20% — з корпоративних сайтів. Третім за ефективностю інструментом інтернет-просування очікувано стала контекстна реклама, а замикає четвірку лідерів — SEO-оптимізація. Серед офлайн-джерел отримання клієнтів найрезультативнішими виявилися рекомендації існуючих клієнтів (44%) та оголошення/статті в пресі (25%).
А де ще шукати клієнтів? Allbiz підготували ще кілька альтернативних джерел залучення клієнтів:
Галузеві онлайн-форуми
Робота з форумами, галузевими сайтами та спільнотами найчастіше повністю "ручна", тому займає багато часу. Натомість ви отримаєте вихід на цільову аудиторію з якісним таргетингом (географічним, демографічним і за уподобаннями).
Вивчіть, які проблеми у ваших потенційних клієнтів, які сайти вони відвідують, і сформуйте свій підхід до покупця. У разі безкоштовного розміщення ви можете створити обговорення на форумі, залишати в коментарях посилання на вашу продукцію або публікувати експертні статті. Але не варто давати забагато реклами! За відкриту рекламну інформацію вас, швидше за все, можуть забанити — видалять ваше повідомлення або весь профіль з форуму.
Сарафанне радіо
Сарафанне радіо — рекомендації клієнтів — працює тільки в тому випадку, якщо ваш клієнт залишився задоволений товаром після покупки. Більше того, клієнта потрібно "здивувати" швидким та якісним сервісом, цікавою історією про компанію і приємними цінами. У такому випадку маркетинг з уст в уста запрацює повним ходом.
Зробіть так, щоб вашим продуктом і відгуками про нього можна було легко поділитися. У цьому вам допоможуть групи в соціальних мережах, вбудовані поля в електронних листах "Надіслати другу", сторінка відгуків на корпоративному сайті тощо. Крім того добре себе зарекомендували партнерські програми, наприклад, "запроси друга". Вони допоможуть мотивувати ваших клієнтів рекомендувати вас і отримувати за це бонуси.
Комерційна пропозиція
У всіх компаній є стандартна комерційна пропозиція, яку менеджери відсилають покупцям поштою або e-mail. Слід раз в квартал її переглядати. Якщо ж новин та акцій у компанії багато, то її варто оновлювати постійно.
Радимо писати окремі комерційні пропозиції під різні лінійки продукції або акційні пропозиції, а також для різних груп покупців. Таким чином ви зможете запропонувати клієнту тільки те, що йому потрібно, не перевантажуючи зайвими та непотрібними для покупця даними. У людей дуже мало часу на вивчення пропозиції на кілька десятків сторінок. Пишіть так, щоб ваша пропозиція вмістилося на одну сторінку/екран.
Як поширювати комерційну пропозицію?
Обмінюйтеся базами клієнтів з партнерами, шукайте контакти на торгових майданчиках, беріть участь в офлайн заходах і розвивайте власні та підтримуйте профільні групи в соціальних мережах.
І найголовніше — будьте завжди в пошуку найбільш ефективних інструментів. Чітко визначайте, за якими показниками ви відстежуєте ефективність каналу, й тестуйте всі нововведення, які з'являються на ринку. У період зниження купівельної спроможності компанії, які вміють швидко приймати рішення, можуть оперативно адаптуватися до нових умов і перемагати на ринку.