Спеціалісти вважають, що економічна криза змушує йти з ринку "поганих" бізнесменів.
Криза – це проявник. Вона проявляє сильні і слабкі сторони бізнесу. Під час кризи де тонко – там рветься. Компанії, в яких були якісь пробіли з розрахунком платоспроможності, стають банкротами. А унікальні підприємства, що працюють як слід, примудряються навіть заробити. Наприклад, на сьогоднішній момент найбільшим попитом користується економ-сегмент, і компанії, що в ньому працюють – це жорсткі дискаунтери (магазини знижених цін – "24") тощо,
— зазначив у коментарі сайту "24" економіст Владислав Старинець.
Новий бізнес
Криза для початку нового бізнесу може бути хорошим трампліном. Але варто добре прорахувати усі ризики.
На думку Владислава Старинця, головний лейтмотив заробітку під час кризи полягає у тому, щоб зрозуміти – яким чином заробити на різкому падінні доходів населення.
Відкривати нову справу можна тільки провівши серйозні розрахунки. Можливо, це колекторські компанії, магазини секонд-хенду і магазини, що торгують у найнижчому ціновому сегменті. Так само це стосується і інтернет-торгівлі. Якщо хтось володіє такими унікальними можливостями, то тут сьогодні прибрані бар'єри, завдяки чому товар може прибути по мінімальній вартості. Тоді можна ризикнути, після того, як сім разів відміряти,
— зауважив він.
Експерт Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України Сергій Кравченко вбачає найбільші можливості для заробітку у сфері обслуговування, найперше – в економ-сегменті.
Наприклад, перукарні "Все за 30 гривень". Якщо преміум сегмент під час кризи "просідає", то середній на початковому рівні дає непогані прибутки,
— уточнив експерт.
В які сфери вкладати гроші
Сергій Кравченко вважає, що в Україні на сьогодні є декілька незаповнених ніш, які з успіхом працюють, наприклад, у Європі. Експерт бачить перспективу у наступних напрямках діяльності.
1. Організація невеликих бюро по наданню послуг електрика, сантехніка, у сфері прибирання тощо.
Сфера послуг завжди є, була і буде. Тільки питання до організації – на сьогоднішній день велика частина бізнесменів не прораховує детально бізнес-план, тому прогорає,
— уточнив Кравченко.
2. Сфера дешевого харчування. Їжу люди їдять і будуть їсти. Особливо – якщо вона має перевагу з точки зору здорового харчування, і ціни.
3. Швейний бізнес. Нинішній курс долару в Україні дозволяє шити одяг вигідніше, ніж в Китаї та Туреччині. Також можна почати бізнес з лагодження одягу.
4. Пральний бізнес. У Європі він досить розповсюджений. У нас можна було б відкрити пральні в студентських містечках, наприклад.
5. Почати бізнес вирощування еко-продуктів. На сьогодні на нашому ринку немає такого широкого його розповсюдження, як на ринку Європи.
6. Рекламне агентство по наданню послуг економ класу: розклеювання чи рознесення листівок тощо.
Таке агентство може проіснувати три місяці, але встигне заробити якусь хорошу суму коштів,
— наголосив експерт.
7. Лагодження велосипедів. Це сезонний бізнес, але він може принести серйозний прибуток, при тому, що велоринок на сьогодні розвивається, а сегмент автомобілів, навпаки, починає скорочуватись.
8. Якісний ремонт автомобілів. На думку експерта, це також досить актуальне питання. Тому що існуючі сервісні СТО, і преміум класу теж, – не надають якісних послуг. Вигоду від ремонтування автомобілів можна отримати, якщо знайти баланс між якістю роботи і вартістю деталей.
Фінансові поради
Ще декілька пунктів для тих, хто цікавиться, яким чином розпорядитись фінансами в кризу:
- - продати активи напередодні кризи за максимальною ціною;
- - купити активи дешевше на "дні", а продати дорожче (вже після закінчення кризи);
- - покласти гроші на депозит у надійний банк під підвищений відсоток;
- - забрати вклад із ненадійних банків.
Продавати активи, зокрема, нерухомість, у період спаду – фінансисти не радять. У цьому випадку і ціна буде занижена, і терміни продажу можуть затягнутися через пошук платоспроможних покупців. Так само поганою ідеєю експерти вважають покупку валюти під час кризи.