Запис розмови опублікувала ТСН. З нього випливає, що людина за штурвалом іранського лайнеру бачила і пуск ракети, і вибух. Таким чином, журналісти роблять висновок, що іранські авіаслужби приховували справжню причину авіакатастрофи літака МАУ.
Важливо! Іран не поверне чорні скриньки з літака МАУ: хто їх розшифрує
Зауважимо, що українське авіасудно вилетіло з аеропорту Тегерана о 6:20 8 січня. В той самий час сідав іранський борт Aseman Airlines: рейс Шираз – Тегеран, номер 3768. Приблизно за три хвилини пілот-іранець побачив ракету.
Повна розшифровка розмови між диспетчерами та пілотом Iran Aseman Airlines
Диспетчер: Доброго ранку, "Українські Міжнародні Авіалінії" 752 (не чітко), визначено, ваша висота вильоту – 260, рухайтесь на 6000 футів, повернути праворуч.
Диспетчер: Після 6000 футів напрямок – на Парок.
Пілот EP3768: Заходимо на посадку з півночі, 3768.
Диспетчер: Доброго ранку, 3768.
Диспетчер: "Асеман" 3768 (не чітко), визначити 3343 ліворуч, рівень – 110.
Пілот EP3768: Борт 3768, на зв’язку.
Пілот EP3768: Заходимо на посадку з півночі, 3768.
Пілот EP3768: Ні, сер?
Пілот EP3768: Зона 320, для прольоту активна?
Диспетчер: GPS (нерозбірливо).
Пілот EP3768: За маршрутом – спалахи, як від ракети. Щось таке там має бути?
Диспетчер: Зона 320? На відстані скількох миль? Де?
Пілот EP3768: Точно не можу сказати. Але, я думаю, це біля (аеродрому) Пайам, (місто) Карадж.
Диспетчер: Скільки миль? Де?
Пілот EP3768: Я зараз бачу світло, як вона летить звідти.
Диспетчер: Нічого про це нас не інформували.
Диспетчер: Який це має вигляд? На що схоже це світло?
Пілот EP3768: Це точно світло від ракети.
Диспетчер: Вона ж не в бік міста (Тегеран) летить, ні?
Пілот EP3768: Можливо… А, ні, ні, збоку міста злетіла.
Диспетчер: Нас нічого не повідомили, але продовжуйте спостерігати.
Пілот EP3768: Добре. Стаю на курс посадки.
Диспетчер: "Українські Міжнародні Авіалінії" 752, прийом.
Диспетчер: "Українські Міжнародні Авіалінії" 752, прийом-
Диспетчер: "Українські Міжнародні Авіалінії" 752, як чутно?!
(запит повторюється кілька разів з 02:27 до 04:25, без відповіді)
Диспетчер: "Асеман" 3768, 9000 (не чітко), курс на посадку.
Диспетчер: "Асеман" 3768, все, більше ви нічого там вгорі не бачите?
Пілот EP3768: Пане інженер, ми бачили вибух, великий спалах від вибуху, не розуміємо, що це.
Диспетчер: Ми точно не знаємо…
Пілот EP3768: На нашому курсі все нормально?
Диспетчер: Так, я не думаю, що для вас будуть якісь проблеми.
Пілот EP3768: Дай Боже!
До теми! Президент Ірану погрожував піти у відставку, якщо військові не зізнаються у збитті літака МАУ
Авіакатастрофа МАУ в Ірані: основне
- Український літак МАУ, що летів до Києва, розбився незабаром після вильоту з аеропорту в Тегерані.
- На борту перебувало 176 людей: 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. Серед них – 11 українців: весь екіпаж та два пасажири. Ніхто із них не вижив.
- Іран офіційно визнав, що його військові випадково збили літак 11 січня – лише через 3 дні після кататсрофи. Відповідальність за злочин взяв на себе Корпус вартових ісламської революції.
- Президент Ірану Хасан Рухані попросив вибачення перед українцями за катастрофу та запевнив у справедливому розслідуванні аварії.
- Вранці 19 січня тіла загиблих українців повернули на Батьківщину. Церемонія прощання з ними пройшла в аеропорту "Бориспіль". 20 січня загиблих поховали у їхніх рідних містах.
Головне про авіакатастрофу літака МАУ в Ірані / Інфографіка 24 каналу