Закриття справи активіста Бичка
У Харкові закрили справу про вбивство активіста Миколи Бичка. Як переконує голова правління Центру інформації про права людини Тетяна Печончик, це було не самогубство.
Читайте також: Ні честі, ні гідності та такі боягузливі, – волонтерка морально рознесла бойовиків з Росії
Нагадаємо, 24-річного Бичка знайшли повішеним у лісі на Харківщині 5 червня 2018 року. Правоохоронці запевняли, що тіло знайшли в лісі без ознак насильницької смерті. Провадження відкрили за статтею 115 КК України ("вбивство") з приміткою "самогубство". Проте інші активісти переконані, що самогубство було інсценовано.
За словами Печончик, правоохоронці це навмисно зробили перед святами, "аби уникнути можливих протестів і покращити показники та власний настрій перед святами".
"Втім, низка фактів, які ми зібрали під час поїздки до Есхара влітку 2018 року, свідчать, що це було ніщо інше, як вбивство, пов'язане із громадською діяльністю Миколи", – зауважила вона.
Як підкреслює активістка, Микола Бичко був активним членом громади Есхара та адміністратором групи "Ініціативна молодь Есхара".
Микола Бичко
"Там викладав дописи про розвиток та життя селища. Останній допис Миколи було присвячено реконструкції джерела за рахунок коштів місцевих жителів та з'ясуванню законності вивезення відходів в очисні спорудження КП "Вода Есхара". Він написав, що для виявлення можливих порушень в Есхар приїжджала екологічна комісія", – каже Тетяна Печончик.
Також вона переконує, що слідчі із Чугуївського райвідділу поліції не вжили необхідних дій для розслідування вбивства Миколи Бичка.
За словами адвоката Романа Лихачова, протягом першого місяця не було проведено практично жодних слідчих дій, втрачено важливі докази, документи на проведення експертиз близько місяця не відправляли, а процесуальне керівництво за розслідуванням йшло формально. Зокрема, під час слідчо-оперативних дій правоохоронці навіть не зняли мотузку з дерева, на якій знайшли повішеного хлопця, вони відрізали від неї лише шматок, а основний доказ – верхню частину мотузки – де могли перебувати потожирові та інші сліди рук убивць, залишили. Потім мотузка зникла. Кору дерева, на якому знайшли повішеного хлопця, намагалися підпалити невідомі,
– додає ативістка.
Крім того, Тетяна Печончик зазначила, що опісля прокуратура Харківської області визнала порушення Кримінального процесуального кодексу з боку слідчих під час огляду місця події та заявила про притягнення винних до дисциплінарної відповідальності, щоправда, наголошує громадська діячка, ключові докази було втрачено назавжди.
"Окреме питання й щодо комп'ютера хлопця, який вилучили без ухвали суду, хоча спочатку адвокат Лихачов наполягав на тому, щоб зробили копію, аби в поліції не могли додати "потрібну" інформацію суїцидального характеру. Викликає питання і спосіб повішення: поставити пеньок, з якого нібито повівся Микола, одній людині неможливо, сліди кочення його були відсутніми. Зламаний ніс нібито під час повішення теж викликає питання – саме так Миколу могли оглушити, щоб потім повісити", – вважає Печончик.
Відтак, вона робить висновок, що об’єктивно розслідувати справу про загибель Миколи Бичка навряд чи зможе харківська поліція.
Аварія гвинтокрила в Росії
У російському місті Улан-Уде розбився приватний вертоліт.
Читайте також: У США впав літак на житлові будинки: є жертви – фото і відео
Рятувальники загасили пожежу вертольота, яка спалахнула після аварії.
У катастрофі не вижив ніхто. На борту перебували 4 людей, серед них – відомий місцевий бізнесмен. Власником вертольоту був директор тамтешнього ТРЦ Peoples Park Сергій Рогов. Саме він, двоє його колег-підприємців і пілот загинули у катастрофі.
Аварія сталася близько 10:00 в лісовому масиві в місцевості Верхня Березівка. Вертоліт Agusta A119 не зміг здійснити посадку в точці призначення у зв'язку з несприятливими метеоумовами і при поверненні в Улан-Уде зазнав аварії. Вертоліт згорів майже повністю.
Після аварії порушено кримінальну справу за статтею "Порушення правил безпеки руху і експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель двох і більше осіб".
Запуск нових локомотивів General Electric
У 2019 році "Укрзалізниця" планує запустити на маршрути 30 локомотивів General Electric. Про це повідомив Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман.
Читайте також: Корпоративи, VIP-канцелярія та елітні авто: як "Укрзалізниця" витрачала гроші у 2018 році
Він зауважив, що у 2018 році в Україні було реалізовано декілька важливих інфраструктурних проектів, зокрема, оновлення тисяч кілометрів доріг, запуск Бескидського тунелю, з’єднання аеропорту "Бориспіль" з Києвом залізничною гілкою.
У 2019-му ми випускаємо на лінії три десятки нових локомотивів виробництва General Electric. Вони працюватимуть на залізничних маршрутах сходу і півдня країни. Попереду – подальша модернізація залізниці та будівництво сучасних автомобільних коридорів,
– зазначив очільник уряду.
Нагадаємо, у лютому 2018 року корпорація General Electric підписала довгострокову рамкову угоду з ПАТ "Укрзалізниця" на 1 мільярд доларів. Перший її етап передбачав постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні. На другому етапі General Electric повинна поставити протягом 7 років 150-175 тепловозів. 10 вересня в Україну прибув перший локомотив General Electric.
Що таке General Electric?Це багатогалузева американська корпорація, яка на сьогодні є найбільшим у світі виробник багатьох видів техніки, зокрема локомотивів, енергетичних установок, газових турбін, авіаційних двигунів та медичного обладнання. Компанія була заснована в 1878 році винахідником Томасом Едісоном, а зараз є однією з найбільших публічних компаній світу.
Проте багато активістів переконані, що угода з General Electric підписана за завищеною ціною. Так у вересні 2018 року Національне антикорупційне бюро України почало розслідувати покупку локомотивів General Electric за, ймовірно, завищеною ціною.
Відео: Навіщо витрачати мільярд доларів на тепловози від General Electric (програма 24 каналу "Що це було?")