"Бориспіль" може відновити роботу через місяць після закінчення війни в Україні. Про це заявив генеральний директор аеропорту Олексій Дубревський.

Дивіться також Польська авіакомпанія запускає рейс з аеропорту на кордоні з Україною: куди можна полетіти

"Бориспіль" готовий розпочати роботу в найкоротші терміни після війни

"Бориспіль", який у 2021 році обслужив 9 мільйонів пасажирів, що становить близько двох третин від свого допандемічного максимуму, був закритий після вторгнення Росії в лютому 2022 року. На початку війни він зазнав двох російських атак.

Дубревський сказав, що аеропорт вже готується до післявоєнного життя. Він зберіг більшу частину персоналу та уклав угоди з авіакомпаніями.

"Ми не хочемо витрачати один – два роки на роздуми: "Що ми будемо робити після війни?", – сказав він.

Ми робимо все необхідне, щоб якнайшвидше відновити авіасполучення. Нам вдалося усунути всі пошкодження. Ми готові розпочати роботу в найкоротші терміни,
– сказав гендиректор.

Одразу після російського вторгнення аеропорт заблокував злітно-посадкові смуги, вимкнув навігаційні системи, евакуював паливо і передислокував свої літаки, оскільки військові взяли владу у свої руки.

Дубревський під час візиту до Брюсселя минулого місяця поінформував чиновників з ЄС та міжнародні банківські установи про ситуацію в аеропорту та попросив про фінансову підтримку.

Цифри, представлені Дубревським чиновникам ЄС, свідчать про те, що модернізація "Борисполя" коштуватиме близько 420 мільйонів євро.

Також гендиректор "Борисполя" зазначив, що зараз лише 3 із 13 аеропортів перебувають у гарному стані – Київ, Львів та Одеса. Найбільш постраждалим, до яких належать Херсон, Маріуполь і Дніпро, знадобиться 5 – 7 років, щоб знову запрацювати.

Повітряний простір в Україні відкриють не скоро

  • Ірландська компанія Ryanair висловлювала бажання літати в Україні, попри загрозу ракетних обстрілів та атак дронів. Також літати з Ужгорода ніби хотіла українська авіакомпанія Air Ocean Airlines.
  • Проте речник Повітряних Сил ЗСУ Юрій Ігнат наголосив, що цивільні польоти в Україні під час війни неможливі. Він сказав, що повітряний простір в Україні відкриють не скоро.
  • Крім того, постає питання, хто гарантуватиме, що Росія не завдаватиме ракетних ударів. У цьому контексті Ігнат згадав про зернову угоду, яку Росія вирішила саботувати й розпочала терор портової інфраструктури України.
  • Часто деякі експерти заявляють, мовляв, польоти з Ужгорода можуть бути безпечні, оскільки при зльоті літаки відразу заходить у повітряний простір Словаччини. Однак Ігнат зазначив, що росіяни можуть завдавати удари по стоянці в Ужгороді, говорячи, що там нібито зосереджена західна техніка.
  • Врешті-решт, практика, як в Ізраїлі – не підходить Україні, оскільки кордони нашої держави значно ширші й фізично закрити повітряний простір вкрай складно. Для цього потрібно багато сил і засобів ППО.