Головний тренд автомобільних компаній на виставці CES 2018 – безпілотне майбутнє. Але слід зазначити, що темою безпілотників займаються не тільки автомобільщікі. Айтішники теж дуже швидко і не без успіху освоюють нову для себе галузь.

Читайте також: Найбільш очікувані кросовери 2018 року

У тому, що робомобілі з'являться на дорогах загального користування найближчим часом ніхто не сумнівається. І так історично складається, що їх поява збігається з масовим виходом на ринок електромобілів. Обидва тренда були присутні на американській виставці електроніки повідомляє autoconsulting.

Автогіганти об'єднуються з IT-компаніями в області розробки штучного інтелекту, який буде керувати автомобілями майбутнього. Робиться це не тільки для підвищення ефективності і зниження витрат. Перших непокоять самодіяльність останніх. Айтішники сильно незаангажовані і іноваційні. Це призводить до виникнення досить дивних проектів. Наприклад, відома своїми нестандартними рішеннями компанія BlackBerry почала спільну роботу над передовими рішеннями для систем автопілотування з Baidu, Qualcomm і експертами з Denso.

Читайте також: Суміш бульдога з носорогом: 7 неймовірно схрещених автомобілів

Об'єднуються автогіганти і в "любовні трикутники". Наприклад, Volkswagen Group і Hyundai Motor оголосили про партнерство в області розробки штучного інтелекту з компанією Aurora із Силіконової долини. Volkswagen має намір інтегрувати технології безпілотного автомобіля не тільки в автомобілі своїх брендів, а й в інші продукти. Наприклад, самохідні контейнери, шатли, вантажні фургони або автономні вантажівки. Hyundai в рамках цього альянсу також планує комерціалізувати безпілотні транспортні засоби. Вони зможуть пересуватися без участі людини вже в 2021 році. Тобто – все через 3 роки.

Впровадження комерційних роботизованих платформ відбудеться через три роки

У 2021 році має намір випустити свій безпілотник iNEXT і компанія BMW. Крім того, баварці розраховують інвестувати понад 100 мільйонів євро в створення випробувального полігону для безпілотників і електромобілів. Комплекс буде розташований в Чехії на ділянці площею 500 гектарів. Найімовірніше, майданчик почне функціонувати на початку наступного десятиліття. Проект стане частиною глобального плану розвитку безпілотників, гібридів, що підключаються і електромобілів.


iNEXT від компанії BMW побачить світло в 2021 році

Перший безпілотний автомобіль Ford буде абсолютно новою моделлю, яка обіцяє відрізнятися особливою міцністю конструкції. Разом з використанням гібридного приводу це дозволить новій моделі знаходитися в дорозі до 20 годин на добу. Проект з тестування прототипу автономного Ford в реальних умовах стартує вже в цьому році.

Читайте також: Пікап Mercedes-Benz X-Class отримав ... кухню

Там же, на CES 2018, угоду про взаємовигідну співпрацю уклали Nvidia і Uber. Їх спільна задача – забезпечити транспортні засоби штучним інтелектом. Компанія Uber розпочала роботу над технологіями самоврядування ще в 2015 році, а вже в 2016-му роботизовані автомобілі виїхали на дороги загального користування Піттсбурга (Пенсільванія, США), де почали перевозити рядових пасажирів – клієнтів компанії. Зрозуміло, за кермом таких машин завжди знаходиться водій, готовий в будь-який момент взяти керування на себе. Поки є такі законодавчі обмеження.

Toyota представила в Лас-Вегасі безпілотну платформу e-Palette, яка стане частиною мобільної екосистеми. Розробка транспортного засобу велася у співпраці з Amazon, DiDi (китайський сервіс пасажирських перевезень), Mazda, Pizza Hut і Uber. Залежно від поставленого завдання, встановлений на безпілотник контейнер може виконувати функцію вантажного або пасажирського модуля.


На універсальну платформу можна встановити контейнер будь-якої конфігурації

Не відстає від Uber і компанія Waymo. Ця структура працює з Fiat Chrysler з 2016 року, створюючи оснащення мікроавтобусів Chrysler Pacifica технологією автономного водіння. На початку нинішнього року в Феніксі, штат Арізона, Waymo планує запустити повністю автономну послугу з прокату автомобілів.

Але найголовніше, що всі ці технології безпілотного управління досить універсальні для того, щоб працювати на абсолютно різних моделях різних виробників. Тобто зараз мова йде про якісь загальні стандарти, яких в подальшому повинні будуть дотримуватися всі, хто стане займатися розробкою і впровадженням систем автономного водіння.


Технології автономного водіння повинні бути стандартизовані

Читайте також: Hyundai покаже водневий електромобіль

Наскільки все серйозно, і якими стрімкими темпами розвивається, свідчить ще один факт. На сьогоднішній день тільки робомобілі компанії Uber здійснили понад 50 тис. Пасажирських поїздок. Сумарний пробіг в режимі автономного управління досяг 3,2 млн. (!) Кілометрів. І це тільки один проект, крім якого існують і сотні інших.