Про це заявили відразу в двох відомствах — Міністерстві фінансів та Державній регуляторній службі, заблокувавши ініціативу чиновників МІУ, пише УНІАН.

Замміністра фінансів Оксана Маркарова зазначає, що Мінінфраструктури не подало висновок Мінекономрозвитку про вплив зростання тарифів на індекс цін промислової продукції. Чиновники МІУ не проаналізували, як подорожчання перевезення залізницею відіб'ється на агропромисловому комплексі, вугільній галузі, дорожньому будівництві, а також інших галузях, які підтримуються за рахунок коштів держбюджету.

У Мінфіні вважають, що підняття залізничних тарифів призведе до підвищення собівартості промислової продукції в цілому, тим самим порушивши прогнозні показники економічного і соціального розвитку України на 2016 рік. У міністерстві ставлять під сумнів і доцільність запропонованого МІУ відходу від існуючого розподілу залізничних вантажів по класах.

У Державній регуляторної службі (ДРС) стверджують, що проект наказу про підвищення залізничних тарифів був підготовлений без урахування позиції учасників ринку, галузевих асоціацій, експертів.

"На адресу Державної регуляторної служби України надійшли численні зауваження та пропозиції від суб'єктів господарювання, обсяг і характер яких свідчить про те, що покладений в основу проекту наказу спосіб державного регулювання є потенційно обтяжливим для суб'єктів господарювання та окремих категорій населення", — вказують у ДРС.

Наголошується, що Мінінфраструктури не провело аналіз того, наскільки ефективно були використані кошти, отримані "Укрзалізницею" від попереднього підвищення залізничних тарифів (у січні 2015 року тарифи були збільшені на 30%). В обґрунтування нового підвищення тарифів були просто скопійовані цифри з колишніх документів.

Як і в Мінфіні, в ДРС підкреслюють, що МІУ не проаналізувало вплив зростання тарифів на обсяги вантажоперевезень залізницею.

"Розробка проекту здійснена з порушенням принципів державної регуляторної політики адекватності, збалансованості та передбачуваності", — резюмують в Державній регуляторній службі.

Як повідомлялося, Міністерство інфраструктури анонсувало підвищення тарифів на залізничні перевезення в 2016 році на 30%. Представники галузевих об'єднань металургів, вуглярів, хіміків, будівельників, аграріїв стверджують, що в умовах зниження цін на світових ринках зростання транспортної складової зробить продукцію українських виробників неконкурентною. У результаті дії МІУ приведуть до масової зупинки підприємств, скорочення робочих місць і доходів держбюджету.