Президент Азербайджану вимагає від Росії вибачень, притягання винних у катастрофі літака до відповідальності та виплати компенсанції постраждалим, передає 24 Канал з посиланням на АЗЕРТАДЖ.
Дивіться також Після "вибачень": Путін і Алієв вдруге за вихідні поговорили про авіакатастрофу в Актау
Алієв викрив російську брехню
Росіяни стверджують, що пасажирському літаку Azerbaijan Airlines нібито не дозволили сісти в аеропорту Грозного, оскільки був введений так званий план "Ковьор". Його запровадили у зв'язку з атакою українських дронів.
Втім, за словами Ільхама Алієва, це неправда. Насправді ж аеропорт зачинили вже після того, як пасажирський літак зазнав пошкоджень. "Це ще раз показує, що місцеві служби зробили це, щоб приховати питання", – наголосив азербайджанський лідер.
Крім того, незрозуміло, чому літак не зміг спершу приземлитися у Грозному, а потім не намагався сісти в найближчих російських аеропортах Мінвод і Махачкали, а полетів до Актау через море.
Алієв заявив, що не виключає того факту, що наземна служба аеропорту у Грозному могла навмисно відправити літак в Актау, розраховуючи, що підбитий лайнер впаде у море, і у такий спосіб вдасться приховати справжні причини його падіння.
Варто зазначити, що через авіакатастрофу Azerbaijan Airlines також припинила польоти до семи російських міст, зокрема Грозного та Мінеральних Вод.
Нагадаємо, що за три дні після трагедії Владімір Путін зателефонував Ільхаму Алієву. Диктатор перепросив за те, що інцидент трапився у російському повітряному просторі, натомість відмовився визнавати причетність російських військових до збиття літака. Водночас президент Азербайджану Ільхам Алієв наголосив, що судно було збито над Грозним із землі засобами РЕБ, цим самим спростувавши версії кремлівських силових структур про "зіткнення з птахами" та "вибух газового балона", які він назвав "безсовісними та нерозумними".
Раніше також стало відомо, що чорні скриньки із пошкодженого літака Embraer 190 Казахстан відправить до Бразилії. Зазначається, що це дозволить провести максимально точний аналіз, адже саме там було виготовлене судно. Вибір Бразилії також зумовлений рекомендаціями Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO) та консультаціями з авіаційними органами Азербайджану та Росії.