Архів
Курси валют
Погода
      youtube @24
      Loading...
      google @24
      RSS СТРІЧКА
      Загальний RSS

      Топ новини

      Відео новини

      Рупори Кремля: Які канали та чому звинувачують у поширенні російської пропаганди

       Які канали звинувачують у поширенні російської пропаганди
      Які канали звинувачують у поширенні російської пропаганди / 24 канал

      Наприкінці вересня на сайті Верховної Ради з'явилася петиція з проханням припинити роботу проросійських телеканалів "112 Україна" і NewsOne. Автор петиції запевняє, що в ефірах цих телеканалів лунають антиукраїнські меседжі Кремля, а ведучі маніпулюють фактами.

      Журналісти сайту 24 каналу зробили добірку найскандальніших історій, у які потрапляли українські ЗМІ, які прийнято вважати "рупорами Кремля" в Україні, та перевірили, кому належать ці видання.

      Читайте також: Чи реально врегулювати проблему телеканалів, які транслюють проросійські тези

      Канал "112"

      Власники.

      Цей канал має одну з найцікавіших і найбільш нерозкритих структур власності. По суті, 112 канал — це шість компаній, що заснували одна одну: ТОВ "ТБ-Вибір", ТОВ "Партнер ТБ", ТОВ "Новий формат ТБ", ТОВ "Лідер ТБ" і ТОВ "Аріадна ТБ". Імена конкретних людей у документах, оприлюднених на сайті каналу, не зазначені.

      Останні кілька років ЗМІ пов’язували канал із олігархом Сергієм Курченко та Олександром Януковичем, на яких було накладено міжнародні санкції у зв'язку з корупцією. Генеральний директор каналу Андрій Подщипков у 2014 році спростовував інформацію, що "112 Україна" нібито належить Сергію Арбузову та Віталію Захарченку, зазначивши: "мій канал належить мені".

      Читайте також: Політична помста: проти України відкрили "другий фронт" на телеканалах

      Навесні 2018 року стало відомо, що бенефіціарним власником каналу став Едуард Катц з німецької провінції Кюнцелль у центральній частині Німеччини. Катц офіційно заробляє тим, що продає вживані автівки. За даними журналістського розслідування, цей німець є підставною особою, а керує телеканалом менеджер з команди кума президента Росії, проросійського олігарха Віктора Медведчука. Відтак, як стверджують журналісти, неофіційним власником каналу є саме Медведчук.

      Скандали.

      Постійні. Канал протягом усього часу мовлення піддавався критиці, зокрема, з боку Національної Ради України з телебачення і радіомовлення. Постійно у них виникали проблеми через проросійські заяви в ефірах та маніпуляцію інформацією. Із останніх та найгучніших:

      1. В ефірі 112 каналу позафракційний народний депутат, екс-член Партії регіонів Євген Мураєв назвав політв'язня в РФ Олега Сенцова "терористом", як його охрестили російські окупанти в сфабрикованій кримінальній справі;
      2. Одним з нових ведучих каналу став Денис Жарких, який до того виступав у ролі експерта на ресурсах терористів "ЛДНР" News Front;
      3. Колектив фонду "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва заявив про маніпулятивне використання каналом результатів його досліджень і щодо рейтингів політичних партій, і щодо припинення бойових дій на Донбасі.

      Читайте також: Перевороти на телеканалах: перебільшення чи "реванш старих проросійських еліт"


      Кому належать українські телеканали – інфографіка

      Канал "NewsOne"

      Канал NewsOne

      Власники.

      У 2014 році екс-регіонал, нардеп Євген Мураєв викупив канал у Вадима Рабіновича. 31 травня 2018 року замість Євгена Мураєва власником компанії став його батько Володимир Мураєв. 5 червня замість Володимира Мураєва – компанія "Демосена Інвестментс Лтд", яка того ж дня була змінена на АТ "МВ Інвестмент АГ" (MW Investment AG).

      Читайте також: Звільнилась гендиректорка телеканалу NewsOne

      Потягом літа ЗМІ обговорювали чутки, що інформаційні телеканали "112 Україна" і NewsOne змінили власників, і новим власником нібито став Віктор Медведчук. Однак сам Віктор Медведчук ці чутки спростовував.

      Наприкінці серпня 2018 року стало відомо, що 100% статутного фонду телеканалу перейшли в управління на три роки колишньому першому заступнику глави адміністрації екс-президента Януковича Андрію Портнову. Про підписання угоди було повідомлено у сюжеті телеканалу NewsOne, пізніше це підтвердив сам Портнов на своїй сторінці у Facebook.

      А з 5 жовтня 2018 року новим власником став народний депутат від "Опозиційного блоку" Тарас Козак. Новий власник каналу є близьким соратником Віктора Медведчука, а їхні брати – бізнес-партнери.

      Скандали.

      Так само постійні. Так само – через проросійські заяви в ефірах та маніпуляцію інформацією. З останніх – 20 вересня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення призначила позапланову перевірку телеканалу через висловлювання низки ведучих і гостей ефіру про війну на Донбасі, Андрія Парубія та автокефальну церкву.

      Під час моніторингу 31 серпня, 1, 2, 5, 6, 13 і 16 вересня Нацрада зафіксувала в ефірі NewsOne ознаки закликів до розв’язування агресивної війни або її пропаганди, розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті. Таку попередню оцінку Нацрада дає фрагментам виступів в ефірі каналу Олени Лукаш ("Інтерв’ю з Оленою Лукаш"), В’ячеслава Піховшека ("Інтерв’ю з Оленою Лукаш", "Суб’єктивні підсумки"), Руслана Коцаби ("Я так думаю"), Євгена Червоненка ("Великий вечір", Live, "Суб’єктивні підсумки"), А. Лесика (Live), Михайла Добкіна ("Український формат"), Д. Співака ("Великий вечір") про російську агресію та війну на Донбасі, про Андрія Парубія, про автокефальну церкву.

      Крім того, Нацрада отримала лист СБУ щодо поширення в ефірі NewsOne 31 серпня, 1, 5 і 6 вересня "висловлювань, які є кліше російської пропаганди і містять ознаки прихованого заклику до агресивних дій та програмування агресивної поведінки глядачів".

      Також журналісти повідомляли, що знайшли зв’язок між компанією Євгена Мураєва та компанією російського олігарха Олега Дерипаски, який знаходиться під санкціями США через анексію Криму та російську агресію на Донбасі.

       

      Канал "ZIK"

      Zik

      Власники.

      Ще один канал, інформаційна політика якого дала підставити говорити про те, що його викупив кум Путіна Медведчук.

      У 2016 році з’явилась інформація, що кінцевим бенефіціарним власником каналу станом на 31 грудня 2015 року є громадянин Кіпру Ангелос М. Лоізоу, якому належать усі 100% кіпрської компанії "Нісоурс LTD". На початку року на каналі доволі активно переконували, що їх намагається захопити Адміністрація Президента

      Останні заяви керівництва каналу свідчать про те, що він належить олігарху Петру Димінському та його родині. Влітку 2018 року обговорювали, що канал планує викупити Медведчук, однак цю інформацію канал спростовує.

      Скандали.

      З останніх – дуже неоднозначні політики часів Януковича, яким надавалась площадка для виступу на каналі, зокрема – у шоу Наталі Влащенко.

      На початку року ведуча і керівник інформаційного департаменту телеканалу "ZIK" Роксана Руно звільнилася з каналу, пояснивши своє рішення тим, що керівництво каналу занадто наполегливо пропонувало їй Медведчука у ролі спікера.

      Канал "Україна"

      Канал

      Власники.

      Тут все стабільно – Ринат Ахметов. Саме йому через офшори належить 100 % холдингу СКМ, який в свою чергу через офшори володіє 100 % "Медіа Група Україна" якій, власне, і належить канал.

      Скандали.

      Традиційно – постійні. Взагалі, "Україна" – на диво стабільний канал, який не змінює ані власників, ані приводів для критики. Практично всі роки свого існування він піддавався критиці через трансляцію на ньому майже виключно російськомовного контенту та українофобську позицію. Від 2014 року до цього списку додалось також позитивне зображення терористів "ДНР/ЛНР" у серіалах, а також "боротьбу сепаратистів за свободу Донбасу" та "проти київської хунти". Від 2017 року почали обговорювати той факт, що канал занадто активно піарить лідера "Радикальної партії" Олега Ляшка, який у парламенті лобіює інтереси Ахметова.

      Канал "Інтер"

      Власники.

      Практично незмінні. Кінцевими бенефіціарними власниками каналу, станом на березень 2018 року, є Дмитро Фірташ, власниками істотної участі – Дмитро Фірташ, Валерій Хорошковський, Сергій Льовочкін та кіпріот Васула Константіноу (Vasoula Konstantinou).

      Скандали.

      Власне, тут все теж доволі стабільно. З 2014 року телеканал "Інтер" критикують через трансляцію на ньому російськомовних фільмів та серіалів; за лояльність до російських артистів, які підтримали окупацію Криму Росією; за проросійські концерти до Дня перемоги, які побудовані на пропагандистських кліше; за створення сприятливого інформаційного фону для російської агресії.

      Окрема серія скандалів була пов'язана із колишнім креативним продюсером каналу, громадянкою Росії Марією Столяровою. 21 лютого 2016 року у програмі "Подробиці тижня" під час трансляції з Майдану Незалежності, де поминали Героїв Небесної Сотні, Столярова перервала прямий ефір словами російською "Ну-ка, давайте заканчивайте эту х##ню!". Це висловлювання коштувало Столяровій роботи (хоча вона сама запевняла, що воно стосувалось не включення з Майдану, а спрямовувалась команді у студії). Столярова відома і своїм надто привітним ставленням до бойовиків російсько-терористичного батальйону "Восток". Скандали навколо її персони завершились тим, що її депортували з України.

      Джерело: 24 канал
      powered by lun.ua
      Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
      Коментарі
      Більше новин
      При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання
      не нижче першого абзацу на Телеканал новини «24» — обов’язкові.
      Цитування і використання матеріалів у оффлайн-медіа, Мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди Телеканалу новин «24».
      Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.
      Усі права захищені. © 2005—2017, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»
      Залиште відгук