Експерт з авіації Костянтин Криволап розповів 24 Каналу, що шведські літаки Gripen, від яких тимчасово відмовилась Україна, з'явилися ще в період 1990 – 2000 років. Вони заходили на світові ринки озброєння, але в ті країни, які не були членами НАТО, бо там у них не було шансів.

Дивіться також F-16 чи Gripen: яким західним літакам надала перевагу Україна

Яка відмінність між Mirage, F-16 та Gripen

Зараз в основному Gripen є в Європі та лише у тих країнах, які не увійшли в НАТО. У роки, коли шведські літаки заходили на ринок, то французькі Mirage вже закінчували свою славетну історію.

Вони б "згорнувся" швидше, але Греція зробила замовлення і до 2007 року виконувався контракт. Після цього суттєвих модернізацій літака не було,
– розповів експерт з авіації.

Французи робили все, щоб у країн, які вже отримали Mirage, якось їх забрати та запропонувати інші судна. Фактично тоді розвиток цих літаків зупинився, а розвиток F-16 та Gripen продовжувався ще 20 років.

Тому Mirage за своєю концепцією, філософією є дуже гарним літаком для показових повітряних боїв, для виступів, цікавих змагань з пілотажу, але з погляду імплементації в наявну інформаційну, командну інфраструктуру – Mirage досить старий,
– зауважив Костянтин Криволап.

На його обслуговування Україна витрачала б великі кошти. Воно обійдеться навіть дорожче, ніж F-16, бо деталей в необхідній кількості вже немає. Цей літак виводять з використання, і французи це добре розуміють.