У липні 2016 року українські військові отримали від "Укроборонпрому" 10 новеньких бронемашин. Утім назвати "Дозор-Б" новинкою не назвеш. Харківське конструкторське бюро створило демонстраційну модель ще в далекому 2004 році. Але тоді така бойова конячка була нікому не потрібна.
Відтак прототип пилився на складі 10 років, доки у 2014-му не розгорілися військові дії на Сході України. В одну мить ці бронеавтомобілі стали на вагу золота і втілювати проект взялись одразу на трьох заводах.
Головне завдання "Дозору-Б" – транспортування особового складу, прикриття підрозділів та перевезення вантажів вагою до двох тонн. Зрештою бронетранспортер став основним транспортним засобом в умовах бойових дій.
На нього можна встановити зенітну кулеметну установку, автоматичний гранатомет 30-ти чи 40-ка міліметрового калібру або ж бойовий модуль "Вій" з дистанційним управлінням. Вогонь можна вести як по повітряних, так і наземних цілях.
"Дозор-Б" розганяється максимально до 120 км на годину, а конструкція підвіски дозволяє зберігати високу швидкість і на бездоріжжі. Система централізованого підкачування коліс змінюватиме тиск у шинах, залежно від дорожнього покриття, а повного баку вистачить, аби проїхати 700 кілометрів.
Читайте також: Українці збудували один з найдовших розвідних мостів Європи
Від підриву на фугасі машину захищає сферичне днище. Фільтро-вентиляційна установка очистить повітря від отруйних речовин, радіоактивного пилу чи біологічних аерозолів. А в разі необхідності бронетранспортер і сам може створювати димову завісу. Зацікавились української розробкою й за кордоном.
У 2013 році польська компанія Mista придбала в України ліцензію на виробництво. Польська модифікація "Дозору-Б" матиме назву "Онцілла". А от наприкінці 2015 року Укроборонпром підписав договір про співпрацю з чеською компанією, яка допоможе привести бронетранспортер до натівських стандартів. Зараз потужності українських зброярів дозволяють виготовляти понад 100 екземплярів "Дозору-Б" на рік.