Хто купує російський дизель

Основними пунктами призначення російського дизеля стали Бразилія, Туреччина та Туніс, які разом склали 72% від загального обсягу поставок.

Читайте також 13-й пакет санкції проти Росії: чого стосуватимуться нові обмеження від ЄС

  • Імпорт російського дизпального в Туреччину збільшився на 13%, з 246 тисяч тонн до 277 тисяч тонн. Туніс імпортував приблизно 73 тисячі тонн цього палива.
  • Водночас поставки російського дизеля до Бразилії минулого тижня зросли на 26%, склавши 408 тисяч тонн. Всі вантажі були відправлені з балтійських портів.

У січні в Бразилію було доставлено 1,04 мільйона тонн дизпального та газойлу — трохи менше, ніж у Туреччину, де за минулий місяць було доставлено 1,19 мільйона тонн цих видів палива.

Окрім російських нафтопродуктів, минулого тижня в Туреччину надійшло 14 тисяч тонн індійського дизпального й 7 тисяч тонн дизпального з Греції. А у Бразилію також надійшло 46 тисяч тонн дизеля зі США.

Доходи Росії падають

Попри намагання обійти санкції, доходи Росії від експорту пального, зокрема сировинної продукції, все ж падають.

Минулого року бюджетний дефіцит Росії збільшився більше, ніж очікувалось, через суттєве зниження доходів від нафти та газу на тлі воєнних витрат у зв'язку з конфліктом в Україні.

Дефіцит бюджету збільшився внаслідок перевищення фактичних витрат над запланованими на 11%. Доходи бюджету від нафти та газу, що є основним фінансовим ресурсом для підтримки військових дій в Україні, впали на 24% порівняно з попереднім роком.

Ці доходи все ще складали майже третину від загального обсягу бюджетних надходжень за рік, як зазначено в даних Мінфіну. Зниження цін на російську нафту, спричинене падінням світових цін на нафту та посиленням західних енергетичних санкцій, призвело до зменшення нафтових доходів.