А скільки було очікувань, скільки заяв було зроблено про те, що ось-ось в Україну прийдуть справжні закордонні дешеві перевізники і літати у Відень чи Варшаву можна буде не за 200 доларів, як тепер авіалініями олігарха Коломойського, а за 20 євро літаками того ж Ryanair.

Але не склалося. Директор державного аеропорту "Бориспіль" Павло Рябікін заявив, що умови Ryanair його аж ніяк не влаштовують і, мовляв, нехай ірландці шукають дурних деінде, а він, на співпрацю з ними не піде. Нахабний Ryanair, ну ви тільки подумайте, в угоді про співпрацю наважився вимагати, щоб всі судові суперечки в разі чого, розглядалися в Лондонському суді за британським правом. А директор "Борисполя", як справжній патріот, ну не може залишити без заробітку бідних і знедолених суддів Печерського суду Києва, тому наполягав саме на українській юрисдикції судів. Це, в свою чергу, налякало ірландців, які трохи читають Інтернет і щось чули про незалежне і справедливе українське судочинство.

Читайте также: Як корупціонери перетворили українську політику на порнографію

Крім того, український аеропорт не влаштувало, що Ryanair, бачте, захотів безкоштовну аеронавігацію для своїх літаків, безкоштовні місця під рекламу та навіть безкоштовну ділянку під власний готель. Яке нечуване нахабство! Даремно, що в свій час Сингапур на свій мікроскопічній території, аби залучити інвесторів, роздавав ділянки саме безкоштовно всім бажаючим зарубіжним готельним мережам.

Для України досвід Сингапуру категорично шкідливий, бо сьогодні ти роздаєш безкоштовно землю інвесторам, в тебе росте економіка, а завтра доведеться посадити за ґрати трьох друзів президента, як це зробив свого часу сингапурський лідер Лі Кван Ю. Так що, директор "Борисполя" не тільки врятував українців від дешевих авіаквитків, а ще й кількох шановних людей від в’язниці.

Взагалі, цей керівник аеропорту Павло Рябікін постійно наголошує, що він не проти лоукостів, не проти іноземних інвесторів, просто він має дбати передусім про державу, а тому не може допустити, щоб державний бюджет втратив додаткові заробітки. Цим він переконав частину критиків, які погодились: мовляв, ну що ж ви хочете, людина дбає не про власну кишеню, а про державне благо. Хіба ви проти держави? І ось тут ключовий момент, як для нинішньої влади, так і для частини громадян, які інколи забувають, що суспільство більше не влаштовує існування якоїсь далекої і відірваної від нього держави, яка збирає податки, створює вам проблеми на кожному кроці і розподіляє ці податки на власний розсуд. Часто в інтересах друзів то одного, то іншого українського президента.

Читайте также: Про кругову поруку депутатів

Насправді немає ніяких державних підприємств і державних грошей, які ці фірми отримують. Є українські платники податків і кошти цих платників податків, якими державні чиновники і відомства просто тимчасово з нашого дозволу розпоряджаються. Тому державні підприємства, в тому числі аеропорти, мають діяти в інтересах саме цих платників податків, своїх кінцевих власників і господарів, а не в інтересах злодійкуватих чиновників, що сидять в кабінетах з портретами президента і оголосили себе державою. А інтерес платників податків дуже простий: платити менше, отримувати краще, в тому числі, і за авіаперельоти.

До речі, про президента. Крім українських громадян, які розраховували отримати недорогі авіаперельоти, обдуреним і ображеним має почуватися і Петро Порошенко. Адже це саме він нещодавно обіцяв, що в Україні скоро запрацюють лоукости і літати за кордон можна буде дуже дешево.

Читайте также: Як Порошенко витер ноги об Конституцію

Ось так, виявляється якийсь клерк середньої руки, якийсь директор аеропорту своєю відмовою співпрацювати з Ryanair відправляє в нужник плани цілого президента країни і його обіцянки про прихід на ринок лоукостів. Ну, щоправда, Петро Порошенко в своєму виступі, коли говорив про дешевих авіаперевізників, назву авіакомпанії не озвучив. Так що, можливо, він мав на увазі не Ryanair, а "Roshenair". Тоді, все складається. І, можливо, до своїх численних бізнесів, глава держави хоче додати ще один, дуже смачний.