Громадський діяч, військовослужбовець ЗСУ та речник InformNapalm Михайло Макарук розповів 24 Каналу, що розвідувальній спільноті за допомогою хакерів української команди "Кібер Опір" вдалося отримати документи, які підтверджують цю інформацію. Вийти на неї допоміг аналіз даних російських компаній цивільної авіації. Саме вони намагалися завозити у Росію деталі до безпілотників.

До теми Неконтрольований політ․ Стан цивільної авіації наближає Росію до літакопаду – документи

Скаржаться на брак деталей

Попри санкції росіяни продовжують розробляти три основних напрямки безпілотних комплексів:

  • наземні;
  • повітряні;
  • надводні.

В кожному з цих напрямків вони працюють над принаймні 5 різними типами безпілотних комплексів. Рано чи пізно вони їх створять, адже як би нам того не хотілось, але санкції не унеможливлюють, а серйозно гальмують можливість виготовлення такого озброєння в Росії,
– зазначив речник InformNapalm.

Росіяни дійсно скаржаться на брак деталей для БпЛА. На це зокрема вплинули події у США, коли було затримано 6 людей, які створили фіктивні компанії з постачання до Росії комплектуючих та чіпів, зокрема для ракетної та авіаційної галузей.

Це завдало колосальних втрат виготовленню безпілотних літальних комплексів "Гранат-4",
– підкреслив він.

БПЛК "Гранат-4"

Призначення цього БпЛА малої дальності – здійснювати фоторозвідку об'єктів ворога для виявлення станцій стільникового зв'язку, моніторинг поверхні землі, об'єктів, живої сили, техніки тощо у наближеному до реального масштабу часу. Радіус використання БпЛА складає до 100 км. Швидкість його польоту – 90 – 140 кілометрів на годину. Максимальна тривалість польоту – 6 годин. Розмах крил – 3,2 метри, а маса корисного навантаження – до 3 кілограмів.

Як санкції заважають росіянам виробляти безпілотники: дивіться відео

Для обходження санкцій росіяни створюють компанії-прокладки. Наприклад товарообіг між Німеччиною та Киргизстаном виріс на 400%. А в Узбекистані було закуплено приблизно на 500% більше жіночих молоковідсмоктувачів, ніж у попередні роки. В цих пристроях є чіпи, які росіяни виймають та використовують у виготовленні дронів.

"Проблема в тому, що наші європейські партнери погано працюють у цьому питанні. Це також пов'язане з тим, що й у Євросоюзі є ті, хто хоче заробляти гроші, адже війна від них далеко", – наголосив Михайло Макарук.

Документи, які є у розпорядженні InformNapalm / Скриншот з сайту InformNapalm

Що відомо про зрив держконтракту на постачання БпЛА "Гранат-4"

  • Договір щодо постачання цих безпілотників було укладено у червні 2023 року з ТОВ "НВО Іжевські безпілотні системи". Проте умови угоди не можуть бути виконані через відсутність комплектуючих, які мали бути поставлені з країн ЄС. Однак через санкції це не відбулось.
  • Раніше видання The Insider, посилаючись на телеграм-канал громадського руху "Удмуртія проти корупції", повідомило про закриття в Іжевську торговельного центру. В ньому мали відкрити виробництво дронів для російської армії.
  • ТОВ "НВО Іжевські безпілотні системи" є дочірньою структурою концерну "Калашников", який оголошував набір працівників для підприємства з виготовлення дронів. Проте завдяки санкціям проти Росії та зокрема цієї структури, до яких долучились США, Канада, Велика Британія, Швейцарія, Японія, Австралія, Нова Зеландія та Україна, постачання комплектуючих для них було зірвано.
  • Також санкції загрожують функціонуванню російської авіації. Обмеження Заходу торкнулися можливостей Росії обслуговувати високотехнологічні розробки, насамперед літаки. Внаслідок цього останнім часом відбулись екстрені посадки 5 літаків через несправності.