Утім, немає жодних гарантій, що Росія не атакуватиме порти, відзначив політичний експерт та керівник Центру громадської аналітики "Вежа" Валерій Клочок у розмові з 24 Каналом. Також питання у страхуванні вантажів.

Дивіться також На кону авторитет Ердогана: за якої умови можливий візит Путіна в Туреччину

Питання страхування

Після виходу Росії із зернової угоди Україна заклала гарантію у 20 мільярдів гривень для страхування вантажів. Тобто є компанії, які готові вантажитись і доставляти українське зерно замовникам.

"Для суден ризику немає, але статися може будь-що. Тому створені страхові фонди. Якщо вже відкритий реєстр для суден, які можуть заходити, то це взагалі хороша ідея", – відзначив Клочок.

На його думку Росія не наважиться атакувати саме судна, бо розумітиме для себе наслідки. Оскільки тут мовиться не про українські кораблі, а країн-членів НАТО.

"Якщо згадати три судна, які заходили з Чорноморського регіону в русло Дунаю, то їх прикривало 4 літаки НАТО, які не були озброєні відповідними засобами ураження, але вели спостереження, безпілотник і літаки США. А румунські літаки стояли в аеродромі на старті на випадок, якщо виникне якась історія – завдати ударів у відповідь", – нагадав експерт-аналітик.

Греція підтримала гарантії безпеки для України: дивитись відео

А от завдати ударів по українським портам, звідки може відвантажуватися продовольство, країна-агресорка може. Тому існують ось такі ризики.

З іншого боку своєю ініціативою Україна ще раз демонструє світові слабкість Путіна. Попри усі його намагання, наша країна створює свій зерновий коридор і впевнено заявляє: кораблі йшли і йтимуть з портів.

Зараз усі дивляться і розуміють, що Путін не всемогутній, з ним можна не воювати, але й не дружити,
– додав Валерій Клочок.

Зерновий коридор: основні новини

  • Тимчасові коридори потрібні передусім для тих торговельних суден, які "застрягли" в українських портах та не можуть повернутися додому ще від початку повномасштабного вторгнення. Міжнародна морська організація закликала Росію дотримуватися міжнародних конвенцій та припинити загрози торгівельному судноплавству в Чорному морі.
  • До проходу маршрутами допускатимуться судна, власники й капітани яких офіційно підтверджують готовність до плавання в поточних умовах. Останнє судно з українським продовольством вийшло з порту Одеси 16 липня.
  • Для убезпечення суден з повітря Україні необхідні засоби ППО та залучення авіації. Додатковим заходом безпеки може стати використання водного шляху вздовж узбережжя наших сусідів, які є членами НАТО.
  • Розблокувати українські порти варто не лише для зерна, але й іншого продовольства. Таким чином український бюджет може поповнитися на 35%.