Утім, уряд Швеції готовий продовжувати перемовини про передання літаків у перспективі. Полковник запасу ЗСУ, льотчик-інструктор, військовий експерт у розмові з 24 Каналом пояснив, чому було ухвалене рішення про тимчасову відмову від "Ґріпенів".
Дивіться також Україна може отримати винищувачі Gripen: що відомо про літаки та як вони допоможуть ЗСУ
Чи доцільна була відмова від літаків Gripen
Швеція готова в майбутньому передати Україні винищувачі Gripen. Власне, раніше цей процес уже почався, однак його тимчасово призупинили. У міністерстві оборони Швеції пояснили, що Стокгольм раніше призупинив постачання літаків Києву, бо Україна дійшла висновку, що мати одночасно дві системи винищувачів – і F-16, і Gripen – надто важко.
Мовиться не просто про отримання літаків, але й про тривале навчання пілотів.
З погляду доцільності – однозначно краще мати один винищувач. Чому обрали саме F-16? Бо він може виконувати щонайменше 4 функції: винищувача, перехоплювача, бомбардувальника та штурмовика. Це 4 в 1. Пілотів краще вчити на один літак, розраховуючи, що льотний склад виконуватиме бойові завдання на цьому літаку роками,
– пояснив Роман Світан.
Крім того, для нових літаків потрібна підготовка інженерно-технічного складу, відбір майбутніх пілотів, навчання курсантів тощо. Тобто процес освоєння нових винищувачів – це дуже довгий і складний процес.
До теми У Зеленського пояснили, чому зупинили передання винищувачів Gripen
"Якщо у нашого командування є впевненість у тому, що ми врешті-решт отримаємо 200 літаків, то ухвалене правильне рішення. Жодні інші літаки нам тоді не будуть потрібними, зокрема й радянські. Але якщо немає певності, що ми отримаємо 200 літаків, або точно відомо, що у нас буде недостатня кількість літаків на першому етапі, тоді, мабуть, варто прийняти пропозицію шведів – Gripen нам точно не завадять", – наголосив льотчик-інструктор.
Звісно, отримання ще одного виду винищувачів потребуватиме більших витрат, доведеться шукати більше льотчиків. Утім, на Gripen літати легше, ніж на тих же F-16.