Однак, за цю ініціативу Володимира Зеленського критикують, і не тільки опоненти.
Читайте також: Нардепи збираються змінити Конституцію: що варто врахувати
"Є таке демократичне положення, що персона обрана на посаду в процесі своєї роботи не може набувати нових повноважень," – пояснив народний депутат від "Голосу" Ярослав Юрчишин.
Цікаво, що так само критикують ініціативу Володимира Зеленського і в партії колишнього президента Петра Порошенка.
Коли громадяни обирали Володимира Зеленського президентом, то цих повноважень в нього не було,
– зазначив народний депутат від фракції "Європейська солідарність" Олексій Гончаренко.
Але сам же Петро Порошенко і створював регулятори на кшталт НКРЕКП, і призначав голову НАБУ та ДБР, попри те, що згідно з Конституцією права не мав. Попередня Рада прописала такі повноваження в окремих законах.
Шановні колеги, які були в попередньому скликанні, коли Порошенко в неконституційний спосіб призначав і створював органи, де ви були з цими питаннями,
– спитав у Раді член комітету правової політики і правосуддя Олексій Кучер.
Отже, в "Слузі народу" вирішили записати ці повноваження в Конституцію, щоб все було законно. Хочуть аби президент міг створювати й інші регуляторні органи.
Опозиція не хоче підтримувати законопроєкт
"Незалежні регуляторні органи можуть здійснювати моніторинг, державне регулювання і контроль. Також в сферах, наприклад, ринок фінансових послуг, цінних паперів та інформатизаційних послуг тощо", – сказав представник президента в Конституційному Суді Федір Веніславський.
Варто уваги! Законопроєкт про народовладдя: що це означає і як реалізовуватиметься
Опоненти та експерти вбачають у можливості безконтрольно створювати регуляторів в різних сферах – розбалансування влади. Такі органи в парламентсько-президентській державі мала б створювати Рада разом з Кабміном.
Це легалізує на рівні Конституції неконституційні практики, які були раніше, які разом з даванням доручень уряду, РНБО, дозволяють виходити президенту за рамки своєї компетенції – оборона і зовнішні відносини,
– розповів конституціоналіст Центру політико-правових реформ Богдан Бондаренко.
Що ж стосується призначення очільників ДБР та НАБУ, то це питання не загрожує незалежності органів вважає профільний експерт.
Не важливо, хто підписує фінальне рішення, якщо до цього незалежний конкурс,
– зазначив голова Центру протидії корупції Віталій Шабунін.
У "Слузі народу" пропонують опонентам подавати альтернативні законопроєкти. Президентський же документ – відправили до Конституційного суду. Якщо той визнає ініціативу законною, то Рада зможе його ухвалити на наступній сесії. Однак, тільки якщо назбирається 300 голосів депутатів.