Позитивні аспекти голосування за Закон про реінтеграцію Донбасу
Перше – добре, що прийняли цей закон і тим самим підсилили нашу переговорну групу на майданчику ООН. Забрали зайві аргументи у Росії щодо того, що війська мають бути на лінії розмежування, а не на україно-російському кордоні. Наразі всі крапки над і в цих питаннях розставлено. І в ООН, і в переговорах Волкер-Сурков уже чітко і зрозуміло, хто є агресором, і хто має за все відповідати. Більше того, яким чином і в якому форматі вводити миротворчі війська.
Читайте також: Турчинов пояснив, як закон про реінтеграцію Донбасу вплине на дії Кремля в Україні
Друге – парламент продемонстрував єдність, хоча і провладна партія показала невігластво і певний нігілізм, тому що будь-що намагалась протиснути власний сценарій, дуже часто не звертаючи уваги на правки представників опозиції, а інколи і своїх депутатів.
Водночас, не варто вважати святою і опозицію. Адже на це невігластво влади вони відповіли законодавчим спамом, накидавши близько 700 поправок. При чому часто не заради покращення закону, а заради затягування часу, медіа уваги та власного піару.
Тим не менше, єдність була продемонстрована: 280 голосів віддано за цей законопроект. Практично, за нього проголосувала коаліція у своєму первозданному вигляді – всі, крім опозиційного блоку. Тобто, це та коаліція, яку ми бачили на початку, і яка підписувала договір.
Негативні аспекти
Із негативів варто виокремити, що не до кінця прописані права Президента, які не завжди вписуються в конституційні повноваження 280 учасників голосування. Все-таки варто було концентрувати мінімум 300 для того, щоб розширення його військових можливостей були підкріплені конституційною більшістю, а не замасковане збільшення його повноважень.
Друге – це все-таки відсутність у законі Криму, адже якщо ми говоримо про окуповані території, ми не повинні їх розділяти. Адже Крим, як і Донбас, теж є окупованим. Навіть більше, Росія визнає його окупацію.
Читайте також: Термін "антитерористична операція" не відповідає конфлікту на Сході, – Гарань про новий закон
Цікава позиція влади: вони спочатку не хотіли його включати до законопроекту, хоча пропозиції були і від їхніх депутатів, потім у тексті все одно з'явились посилання на Крим. Наприклад, час відліку введення російських військ на територію України.
Третій і, певно, найбільший негатив – це час. На один закон пішов цілий тиждень. Завтра п’ятниця і ми впевнені, що депутати вже традиційно нічого яскравого не продемонструють, тільки відсотків 20-30 з них зможуть з’явитись у залі засідань.
Просто, з таким темпом нам країну не реформувати. Адже сьогодні в пакеті ще була приватизація й антикорупційний суд, і якщо перша все ж таки пройшла, в силу підтримки Прем'єра та голосами 266 депутатів. Що дуже важливо, адже даний закон може знищити чиновницьку корупцію на держпідприємствах, забрати ставлеників олігархів від потоків та зробити так, що з бюджету не будуть вимиватись мільярди гривень через збиткові підприємства.
Інший закон – так і не був прийнятий, хоча на нього зачекався український народ, іноземні інвестори та МВФ.
Антикорупційний суд та корупція, яку він покликаний подолати – найбільше питання останніх років. І тому саме від прийняття закону буде залежати якість роботи Верховної Ради і взагалі цілого скликання.
Адже зараз, наприклад, є такі хитрості, що, мовляв, до березня давайте тягнути, а потім в кінці березня скажемо, що рік піде на створення антикорупційного суду. Тоді, відповідно, можна буде провести вибори Президента при старих судах. А вже новообраний керівник країни, хто б він не був (надія українського парламенту, звісно, щоб він був представником типових олігархічних структур), потім відхилить цей антикорупційний суд, і вони всі й далі будуть у безпеці.
Але отримавши вотум на 5 років, цей кандидат зможе не зважати на думку західних партнерів. Саме з цієї причини дуже важливо дотиснути це питання.
І зараз ми говоримо про надважливі, архіважливі питання. А ще є не менш важливі питання бюрократії, модернізації, стратегічних проектів... Про все це сьогодні ніхто не говорить, вони відійшли на другий план і Рада ледве справляється з такими очевидними завданнями, на які з одного боку тисне населення, з другого – дірка в бюджеті, а з третьої сторони – західні партнери.
Очевидно, Раді потрібно пришвидшитись, покращити свою якість і все-таки рухатись вперед, бо часу в них не так вже і багато.
Читайте також: Росія збісилася, – Парубій прокоментував закон про реінтеграцію Донбасу