Наземні маршрути: що робити з квитками на автобуси та поїзди

З 15 березня Україна на 2 тижні закриває кордони на в’їзд для іноземців. Подібну практику застосували і наші країни-сусіди. Крім того, з 18 березня по 3 квітня на всій території України призупинені регулярні та нерегулярні міжміські пасажирські перевезення. Автобусні компанії та Укрзалізниця зазначають: усіх пасажирів повідомлено про скасування та перенесення рейсів.

До теми Як працюватимуть українські туроператори з 17 березня

Так, у компанії Ecolines скасовані усі міжнародні рейси. Всі придбані квитки залишаються дійсними і будуть переоформлені на квитки з відкритою датою протягом 5 днів. При відкритті рейсів міняти дату і відкривати дату пасажири зможуть самостійно за посиланням або надіславши листа на help@ecolines.ua (обов'язково зазначте номер вашого квитка).

Цілодобова гаряча лінія компанії: +38 044 594 90 10.

Busfor припиняє продаж автобусних квитків на сайті та в мобільному додатку Busfor на рейси до 3 квітня включно.

Якщо ви купили квиток до оголошення закриття транспортного сполучення, ви отримаєте гроші назад. Для цього зайдіть в особистий кабінет і оформіть заявку на повернення квитка. Стандартний термін розгляду заявки становить 10 робочих днів, але попереджають: через велике навантаження служби підтримки може знадобитися більше часу.

FlixBus до 3 квітня призупинив рейси у/з України. Всі пасажири, які купили квитки на період карантину, отримають ваучер без сплати комісії за скасування. Якщо ви маєте квиток на іншу дату, але хотіли б його перебронювати – це можна зробити тут.

Важливо Все про коронавірус: 12 корисних статей

Що стосується залізничного сполучення, Укрзалізниця повністю призупиняє міжнародні рейси з 17 березня. З повним списком міжнародних поїздів, які на період карантину скасовуються або курсуватимуть за скороченим маршрутом, можете ознайомитися за посиланням. З 18 березня скасовано також всі внутрішні пасажирські перевезення, зокрема і приміські.

Укрзалізниця повертатиме пасажирам повну вартість квитків на скасовані поїзди – без стягнення додаткових зборів. Для повернення грошей потрібно звернутися у будь-яку залізничну касу (якщо ви купували паперові квитки) або зробити це онлайн (для квитків, придбаних через інтернет).

Придбані в касі квитки можна буде повернути після закінчення карантину:

  • на внутрішні поїзди – впродовж 90 діб;
  • на міжнародні – продовж 180 діб.

Підставою для повернення грошей буде оригінал проїзного документа як з відміткою (про погашення квитка), так і без відмітки.

З додатковими питаннями звертайтеся до Контактного центру Укрзалізниці: +380 800 503 111.

Важливо! З 20 березня УЗ призначає спеціальні рейси, аби повернути українців з-за кордону. Актуальна інформація про напрямки – на сайті Укрзалізниці. Квитки можна придбати виключно онлайн.

Як повернути гроші за авіаквитки?

З 12:00 24 березня в Україні буде заборонено виліт пасажирів з метою туризму. Буде припинена діяльність усіх аеропортів, окрім Борисполя. Подібну практику застосували й інші країни світу. Тому, крім стандартних правил повернення грошей за квитки, авіакомпанії вносять правки у комерційну політику і в зв’язку з пандемією коронавірусу.

Варто зазначити, що зараз контактні центри авіакомпаній перевантажені, тому пасажирів, до рейсу яких залишилося більше 72 годин, просять не турбувати.

МАУ пасажирам скасованих рейсів пропонує декілька варіантів на вибір.

  • Без штрафів перенести політ за тим самим маршрутом на будь-яку дату після 4 квітня 2020 року, у рамках терміну дії авіаквитка.
  • Обміняти невикористаний квиток на іменний промо-код з додатковим бонусом у 25% вартості. І використати його для придбання нового квитка на будь-який рейс МАУ протягом року з моменту оформлення.
  • Повернути 100% вартості квитка або його невикористаної частини.

Для цього потрібно:

  • направити запит на електронну пошту contact@flyuia.com (якщо квиток придбано на сайті авіакомпанії, в контактному центрі чи власних касах, вказавши паспортні дані пасажира);
  • звернутися за місцем бронювання авіаквитка (якщо авіаквиток придбано через агентську мережу авіакомпанії).

Контакт-центр призупиняє обслуговування у телефонному режимі на час карантину.

Важливо! На сайті МАУ з'явилася сторінка "Повертайся додому", де постійно оновлюється розклад спеціальних рейсів, якими можна повернутися в Україну під час карантину.

Читайте також Подорожі та коронавірус: як повернути гроші за заброньоване житло

SkyUp також передбачає безкоштовну процедуру зміни дати або повернення грошей за невикористану подорож.

Пасажири, які придбали квитки за кордон на період дії заборони польотів, зможуть їх перебронювати на більш пізні дати. Точний оновлений графік авіаперевізник зможе надати після відновлення авіасполучення. Рішення щодо зміни дати можна ухвалити протягом року від числа вильоту першого рейсу, вказаного в авіаквитку.

Також за пасажирами залишається право скасувати свій квиток. У такому разі повернення грошей здійснюється у відповідності до тарифу. Для цього необхідно:

  • направити запит на електронну пошту letstalk@skyup.aero (якщо квиток придбано на сайті авіакомпанії);
  • звернутися за місцем бронювання квитка (якщо квиток придбано через агентську мережу авіакомпанії).

Важливо! З 19 березня SkyUp виконує низку нерегулярних комерційних спеціальних рейсів, щоб дати можливість українцям повернутися з-за кордону. Квитки вже доступні на сайті авіакомпанії та в агентській мережі. Актуальний розклад рейсів – тут.

Wizz Air пропонує пасажирам, чиї рейси були скасовані через обмеження у зв’язку з коронавірусом, повернути 100% вартості квитка, безкоштовно його перебронювати або використати на купівлю інших квитків 120% вартості від початкової ціни (протягом 24 місяців).

Клієнти, які здійснили бронювання безпосередньо на сайті компанії або через мобільний додаток, електронною поштою отримують сповіщення про скасування та подальші інструкції.

Ryanair надсилає пасажирам, чиї рейси скасовано, сповіщення електронною поштою. Останні зможуть запросити повне відшкодування вартості квитка або безкоштовне перенесення рейсу. Пасажирам, можливо, потрібно буде доплатити різницю в тарифах при перенесенні рейсу.

Рекомендуємо На коронавірус можуть захворіти до 60% населення: дослідження

Lufthansa пропонує своїм пасажирам знижку €50 на перебронювання (для квитків, заброньованих до 31 березня на подорожі до 31 грудня 2020 року). Бонуси можна використати на зміну напрямку чи класу подорожі, придбання додаткових послуг тощо. Прийняти рішення про нову дату подорожі можна до 31 серпня 2020 року.

Emirates тим, кого торкнулися обмеження або скасування рейсів через пандемію коронавірусу, пропонує:

  • повернути гроші;
  • отримати на цю суму туристичний ваучер (терміном дії 12 місяців);
  • перебронювати квитки;
  • змінити маршрут (якщо потрібно, то різницю в ціні доведеться доплатити).

Пасажири Turkish Airlines, які придбали квитки до 31 березня на рейси до 31 грудня, можуть безкоштовно змінити дату бронювання, повернути гроші або змінити на квиток з відкритою датою.

KLM пропонує власникам квитків, незалежно від пункту призначення, повернути гроші, безкоштовно змінити дати поїздки або напрямок вильоту (з можливою доплатою за зміну тарифу). Якщо бажаєте відкласти свій від'їзд, ви можете попросити ваучер (до 30 вересня, дійсний протягом 12 місяців).

Українцям, які не встигли повернутися до 17 березня, МЗС радить:
-
Зареєструватися в системі ДРУГ. Списки для повернення громадян України додому в разі термінової необхідності у період обмежень будуть формуватися, зокрема, з використанням даних цієї системи.

- Звернутися до посольства або консульства у вашій країні перебування за телефоном гарячої лінії на офіційній сторінці, e-mail, чи на сторінках у соцмережах.

- У разі надзвичайної ситуації, невідкладно звертатися до найближчої дипломатичної установи України або на цілодобову гарячу лінію МЗС: +38 (044) 238-16-57, e-mail: cons_or@mfa.gov.ua.