Нові правила паркування

27 вересня набрав чинності закон №5364 про реформи у сфері паркування автомобілів. Сума штрафів за порушення правил зупинки і стоянки суттєво не зросте, проте добряче зміниться механізм притягнення до відповідальності. Зокрема, тепер вас можуть визнати правопорушником автоматично, а ваша присутність – зовсім не обов'язкова.

Читайте також: "Неоране поле порушників": водії київських авто не дотримуються нових правил паркування

Закон передбачає всі випадки паркування, які перешкоджають руху або створюють загрозу безпеці, і дає повноваження евакуювати машину на штрафмайданчик. Як правило, машини евакуюють через порушення правил дорожнього руху, зокрема, паркування не в належному місці або через потрапляння у ДТП.

Автівку також заберуть на штрафмайданчик, якщо її припаркували:

  • на проїзній частині у другому чи третьому ряді;
  • у місцях зупинки або стоянки, заборонених Правилами дорожнього руху України, що унеможливлює рух іншого транспорту або заважає руху пішоходів;
  • на виділеній смузі для громадського транспорту або велодоріжці.

Також ваше авто евакуюють, якщо воно перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого комунального транспорту у разі запровадження надзвичайного стану або у разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації.

Якщо транспортний засіб порушує схему паркування – блокуючи проїзд по двох або більше смугах руху – його доведеться шукати на штрафмайданчику.

Доказом порушення буде як автоматична фото- і відеофіксація, так і зйомка в ручному режимі.

Нові правила змусять поліцейських та інспекторів з паркування фіксувати неправильно припарковані авто на фото- і відеокамери через спеціальні програми, де автоматично відображається місце, час, дата і GPS-координати автомобіля.

За словами юриста Володимира Караєва, закон не вступить в дію з першого ж дня, бо з фіксацією відбудеться затримка.

Фіксуючі техзасоби мають бути сертифіковані і перевірені. А сертифікувати їх можна лише на основі держстандарту. Старий держстандарт вже не діє, а новий ще не діє. Ясно, що 27 вересня ще нічого не запрацює, а от через місяць вкінці жовтня закон почне діяти на практиці, – вважає юрист.

Читайте також: Через закон про паркування власники авто масово подаватимуть до суду, – юрист

Новацією є й те, що тепер штрафуватимуть не водіїв, а власників автівок. Але закон передбачає випадки, коли водії, за якими зареєстрований транспортний засіб, можуть уникнути відповідальності. По-перше, якщо вашу автівку просто вкрали й припаркували не там, де потрібно. По-друге, якщо ваша автівка – не ваша, себто якщо власник передав право керування автомобілем іншому в законний спосіб.

Якщо я – власник авто і довірив комусь керування, а штраф виписують не на водія, який порушив, а на мене... Звісно, я заперечуватиму! Тому ми отримаємо велику судову практику з цього питання. Безсумнівно, люди звертатимуться до суду. Підстави дає конституція, у якій чітко сказано, що в нас юридична відповідальність має індивідуальний характер, – коментує експерт.

Якщо раніше "героям" парковки залишали на лобовому склі правила паркування, то новий закон дозволяє залишати там копії постанов про штраф за неправильне паркування.

Інформуватимуть про накладений штраф через смс на мобільний телефон та електронну пошту. Також постанови про штраф надходитимуть рекомендованим листом.

Важлива новація – прив'язка штрафу не до неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, як це було раніше, а до вартості години паркування. Щоправда, сума штрафів від цього суттєво не зросте.

Зараз штраф за несплату вартості послуг з користування паркувальним майданчиком за кожну добу користування становить від 8 до 12 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 грн) – від 136 до 204 гривень.

А за новим законом штраф за це буде в 20-кратному розмірі від вартості однієї години послуги з користування тим майданчиком, на якому перебуває машина в момент порушення. Зокрема, у Києві діють три різних тарифи з оплати вартості паркування залежно від розташування майданчика – 5, 7 або 10 гривень за одну годину. Тому штраф коливатиметься від 100 до 200 грн у Києві.

Цікаво, що штрафи за неправильне паркування реально низькі. Так, якщо сплатити штраф протягом 10 банківських днів, за новим законом отримаєте знижку у розмірі 50% від суми. Відтак максимальний штраф у Києві, у разі його дострокової сплати, становитиме 100 гривень. Проте, якщо не сплачувати штраф протягом місяця, на нього накладуть пропорційну самому штрафу пеню.

Читайте також: Нові правила паркування: чому власники "євроблях" зможуть оминати покарання

Але на ділі вам доведеться викласти чималеньку суму, оплативши ще і послуги евакуатора, і стоянку на штрафмайданчику...

Механізм притягнення до відповідальності також зміниться. Відтепер автомобіль затримають на штрафмайданчику і проінформують про це підрозділ Нацполіції. А також передадуть копам всі дані – час затримання та місце, куди евакуйовано автівку.

Цю інформацію розміщуватимуть і на сайті КП "Київтранспарксервіс". Повернути транспортний засіб можна буде лише після сплати штрафу. Окрім того, порушників змусять сплачувати і вартість послуги із транспортування і зберігання автівки на штрафмайданчику.

За новим законом займатись порушниками будуть не лише патрульні поліцейські, а й інспектори з паркування. Саме вони розглядатимуть справу про незаконне паркування, виписуватимуть штрафи і тимчасово затримуватимуть машину. І тут можливі проблеми…

З точки зору поліції – питань немає. А щодо інспекторів – неточностей купа! Що це будуть за люди? хто їх призначатиме? Їм мають дати доступ до реєстру, у якому вони шукатимуть власника. У нас, крім цього закону, немає жодного нормативно-правового акту, у якому йтиметься про врегулювання. Відтак, проблеми будуть,
– говорить Караваєв.

Далі – більше. Щоб забрати автівку, маєте оплатити рахунок, який вам виставить не поліція, не державне підприємство МВС... А фірма-прокладка "Вейп Естейр" за потрійною ціною! З цією фірмою без тендеру, без конкурсу уклали контракт, і вона евакуює всі авто в столиці України.

У неї немає власних евакуаторів, але є тимчасова угода із держпідприємством МВС. Тому втричі більший тариф – це наслідок того, що компанія наймає інші компанії-перевізники. Як з’ясувалося, перевізники отримують менше половини грошей з кожного рахунку. Решта лишається посереднику "Вейп Естейр",
– повідомляє Денис Бігус у програмі "Наші гроші".

Відтак сума штрафу може зрости втричі.

Дивіться відео: Від сьогодні діють нові правила паркування

Силовики обшукують Автодори

Правоохоронці виявили списання державних коштів зі Служби автомобільних доріг у 15 областях України. За попередніми даними, сума збитків державі складає понад 224 мільйони гривень.

Читайте також: Скільки керівник "Укравтодору" заробляє у місяць: цифра

24 канал повідомляв, що напередодні правоохоронці викрили на привласненні державних коштів посадовців Державного агентства автомобільних доріг.

З 10 ранку синхронізовано проводяться обшуки у 15 областях. У слідчих діях залучено понад півсотні правоохоронців,
– уточнила в коментарі "Українській правді" речниця прокуратури Києва Надія Максимець.

Так, обшуки відбуваються у Службах автомобільних доріг Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Івано-Франківської, Луганської, Львівської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Тернопільської, Харківської, Хмельницької, Черкаської та Чернігівської областей.

За словами речниці прокуратури, про підозру у скоєнні злочину оголошено поки що одному топ-посадовцю ­– першому заступнику начальника Служби автомобільних доріг у Київській області. Це підозра у службовій недбалості, що спричинила мільйонні збитки державі, вона була оголошена 27 вересня.

"По інших рішення ухвалюватимуться за результатами обшуків і слідчих дій", – додала Максимець.

Щодо чиновника Служби автомобільних доріг Київщини, то слідство встановило, що він провів фінансово незабезпечені тендери на виконання будівельних робіт, а також підписав акти про їх виконання, завідомо знаючи про неможливість їх оплатити через відсутність коштів на рахунках Автодору.

Завдяки штучно створеній заборгованості підрядні організації через суд стягнули зі Служби автодоріг інфляційні втрати та 3% річних на суму понад 4 мільйони гривень, завдавши збитки держбюджету на зазначену суму.

Наразі вирішується питання про обрання підозрюваному запобіжного заходу.

Вбивство "Сармата": підозрюваний зізнався і вказав на замовника

Підозрюваний у вбивстві екс-бійця АТО та активіста Віталія Олешка у Бердянську, відомого за позивним "Сармат", зізнався у скоєному.

Читайте також: Непокаране зло зростає: хто стоїть за нападами на активістів

У свідченнях підозрюваного, внесених в ухвалу Орджонікідзевського райсуду Запоріжжя від 17 вересня зазначено, що підозрюваний у вбивстві Віталія Олешка зізнався, що вчинив злочин на замовлення підприємця, власника бердянського ресторану "Мохіто".

За словами підозрюваного, про замовника він знає, що той родом з Макіївки Донецької області під час АТО займався волонтерством.

Знайомство із замовником вбивства Сармата відбулось у травні-червні 2018 року, а вже у липні той зателефонував підозрюваному через WhatsApp і попросив допомогти "провчити" і "прострелити сідниці" одному чоловіку, який, за його словами, є рекетиром.

У якості подяки замовник пообіцяв підозрюваному фінансову допомогу у розвитку будь-якого бізнесу.

29 липня у них була зустріч у Бердянську і саме замовник передав підозрюваному у вбивстві Олешка обріз мисливської рушниці та 8 мисливських патронів "ТАХО".

Підозрюваний також розповів, що замовник виділив йому автомобіль "Таврія", яким він і їхав до помешкання Олешка.

Читайте також: Авто, на якому приїхали вбивати "Сармата" належить держслужбі України

Нагадаємо, ветерана АТО Віталія Олешка, відомого також за позивним "Сармат", вбили 31 липня у Бердянську на очах у дружини та друзів пострілом у спину. 15 вересня стало відомо про затримання одного з організаторів вбивства.

17 вересня підозрюваному обрали запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без права внесення застави.

Хто такий Віталій Олешко?Активіст, ветеран війни на Донбасі, громадський діяч родом з Донеччини. В Бердянськ переїхав у 1999 році. Працював дистриб'ютором торговельної марки "Сармат", займався підприємницькою діяльністю. Активну громадську діяльність почав вести під час Помаранчевої революції у 2004 році, продовжив – під час Революції гідності. Учасник "Самооборони Бердянська". У травні 2014 року Олешко записався до складу сформованого з мешканців Бердянська підрозділу "Шторм" батальйону "Донбас".

Опалювальний сезон в Україні може стартувати раніше

Початок опалювального сезону в Україні запланований на 15 жовтня. Проте тепло в домівках українців може з’явитися і раніше від цієї дати.

У Міністерстві регіонального будівництва та житлово-комунального господарства повідомили, що орієнтовно наступного четверга, 4 жовтня, відбудеться селекторна нарада щодо опалювального сезону, на якій остаточно з'ясують технічний стан теплокомуненерго. Точних даних про готовність кожної області до опалювального сезону Мінрегіон наразі не може надати.

За інформацією уряду, житловий сектор готовий до зими майже на 99%, а соціальні об'єкти – повністю. Тому рішення про запуск опалювального сезону можуть ухвалити вже наступного тижня.

Читайте також: Ціна на газ в Україні може не зрости у жовтні: міністр пояснив причину

Цього тижня в Україну прийшло значне похолодання: вночі вже були перші заморозки, а в Карпатах випав сніг. За правилами, опалювальний сезон має розпочатись тоді, коли середньодобова температура повітря протягом 3 днів становить нижче 8 градусів тепла. Відповідне рішення ухвалюють органи місцевого самоврядування.

До слова, напередодні у НАК "Нафтогаз України" запевнили, що газу у підземних сховищах України достатньо для того, щоб країна пройшла опалювальний сезон.