Зокрема, віднедавна став доступний "Шлюб-онлайн" – ми стали першою країною у світі, де повний цикл одруження можна пройти в застосунку. Запустили рекрутинг в Дії, працює програма Нацкешбек, доступні актові записи про народження, зміну імені тощо.
У роботі нашої команди паралельно близько 100 послуг, які перебувають на різних стадіях. Ми сфокусовані на найбільш актуальних та затребуваних послугах для українців. Про шість із них читайте в ексклюзивній колонці для сайту 24 Каналу.
Читайте також Уся суть того, що таке "ескалація" для Заходу
Дія.Підпис для юридичних осіб
Щодня українці підписують документи та авторизуються за допомогою Дія.Підпису. Це найпростіша і найбезпечніша версія електронного підпису. Для цього потрібно просто кліпнути – і ви підписали документ, авторизувалися на сайті, щоб купити квитки в театр чи на потяг. Загалом українці вже скористалися Дія.Підписом понад 48 мільйонів разів.
Наша команда працює над тим, щоб цей же сервіс був доступний і для юридичних осіб. Це відкриє нові можливості для бізнесу, значно спростить і прискорить роботу установ та компаній.
Відображення дозволів на зброю
Спільно з Міністерством внутрішніх справ ми працюємо над новим сервісом в Дії – відображенням відомостей про зброю, дозволів на зброю та можливістю замовити витяг з Єдиного реєстру зброї. Цей реєстр працює вже понад рік і завдяки цифровізації держава веде облік зброї, а українці можуть легко отримувати інформацію про зареєстровану зброю. З часом ця інформація з реєстру буде відображатися в Дії.
еАкциз
Через тіньовий ринок алкоголю і тютюнових виробів держава щорічно втрачає понад 30 мільярдів гривень. А люди отримують контрафактну продукцію. Щоб зробити ринок прозорим, працюємо над еАкцизом.
Це революційне рішення, яке переведе всі операції щодо алкогольних напоїв і тютюнових виробів в електронну систему. Зокрема, буде фіксуватися перевезення, зберігання і продаж кожної одиниці товару.
Завдяки еАкцизу звичні акцизні марки замінять на електронні акцизні марки з унікальним кодом. Українці зможуть перевірити легальність продукту через Дію. Для цього потрібно просканувати код і отримати потрібну інформацію про товар.
Нещодавно уряд ухвалив нормативно-правові акти про функціонування системи. Тож уже навесні наступного року плануємо запустити тестування, а повноцінно еАкциз запрацює вже у 2026 році.
Мультишеринг
Наразі українцям доступний шеринг документів через Дію. Це сервіс, який дозволяє швидко і зручно через застосунок надіслати установі електронні копії цифрових документів: у форматі pdf і метаданих JSON. Кілька кліків замість паперових ксерокопій. Користувачу достатньо мати цифровий документ, копію якого потрібно надіслати, та активований Дія.Підпис. А установі – налаштувати такий процес взаємодії. Українці вже пошерили документи різним державним установам і бізнесу через Дію понад 32 мільйони разів.
Зауважте Інфантилізм вже дістав, або чи насправді наші партнери "такі погані"
Тепер наша команда працює над мультишерингом, щоб через Дію українці могли відправляти копії не лише цифрових документів, а й довідок ОК-5, ОК-7 за один раз у кілька тапів.
Зараз, щоб надіслати такий комплекс документів, потрібно спершу відправити копії цифрових документів через застосунок Дія, а копії довідок надсилати окремо.
Цифровізація сервісів для бізнесу
Влітку ми запустили комплексну послугу для бізнесу – е-Підприємець. З однією послугою ви можете як відкрити новий бізнес, так і отримати необхідні послуги для масштабування чи розвитку бізнесу. Зокрема, зареєструвати ФОП, відкрити банківський рахунок, перейти на спрощену систему оподаткування тощо.
Нещодавно додали ще одну послугу в межах е-Підприємця – декларацію відповідності матеріально-технічної бази. Це документ, який підтверджує, що приміщення підприємства відповідає вимогам законів про безпеку на роботі.
Також спільно з Мінекономіки працюємо над подальшою цифровізацією декларацій та ліцензій для бізнесу. У планах – можливість отримати висновок, який дає право продовжити граничний строк розрахунків за операціями з експорту та імпорту. Також працюватимемо над цифровізацією ліцензії на провадження туроператорської діяльності; ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення тощо.
Повідомлення про проблеми зі зв'язком
Якісний мобільний зв'язок – одна з базових потреб українців. Особливо в умовах повномасштабної війни важливо залишатися на зв'язку, щоб зателефонувати рідним, дізнатися про сигнал повітряної тривоги чи викликати швидку.
Цікаво Вибори у Молдові й амбіції Кремля: чи візьмуть проросійські сили реванш
Працюємо над тим, щоб українці могли повідомляти в Дії про проблеми зі зв'язком. Для цього потрібно буде просто поставити точку на карті, навіть якщо ви офлайн. Після вашої появи в онлайні інформацію про проблеми зі зв'язком отримає регулятор зв'язку.
Далі він аналізуватиме фідбек і вирішуватиме, де потрібно перевірити та покращити якість зв'язку.